* اولین گزارش IMO از نحوه اجرای قانون ۲۰۲۰ منتشر شد
پ
کد خبر : ۱۴۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴ -24 January 2020
اولین گزارش سازمان بین‌المللی دریانوردی IMO از اجرای ۲۰ روزه قانون ۲۰۲۰ منتشر شد.
به گزارش «آزادی» ، در مدت اجرای قانون فقط ۱۰ مورد گزارش دریافت شده که نشان می‌دهد دسترسی به سوخت کم سولفور با محدودیت روبرو بوده و سایر خطوط کشتیرانی بدون مشکل با سوخت کم سولفور به کار خود ادامه داده اند و هیچ گزارشی در ایمیل‌های دریافتی ثبت نشده است.

به گفته «کیتاک لیم» دبیرکل سازمان IMO، شهامت و فداکاری IMO به نفع کشورهای جهان و محیط زیست عاری از آلودگی است و اجرای چنین قانونی با تغییرات اساسی و موفقیت، بدون هرگونه اخلال پیش می‌رود.

وی با تاکیدبر اینکه برنامه بعدی IMO از اول مارس ۲۰۲۰ با شدت و قاطعیت ادامه خواهد یافت،‌ از همه صاحبان کشتی و اپراتورها و بازرسان بندری خواست تا همچنان ممنوعیت سوخت با سولفور بالا را جدی گرفته و نسبت به اجرای قانون پایبند باشند و در چنین شرایطی است که تلاش‌ها نتیجه بخش خواهد بود.

وی در ادامه با قدردانی از همه ذی‌نفعان و جامعۀ حمل و نقل دریایی برای همکاری با این سازمان گفت: اگرچه افزایش قیمت سوخت در روزهای اول اجرای قانون، با نارضایتی صاحبان خطوط کشتیرانی همراه شد اما هم اکنون قیمت سوخت کم سولفور به موقعیت تثبیت کننده‌ای رسیده و جای نگرانی وجود ندارد.

سازمان بین المللی دریانوردی IMO در پایان این گزارش از جامعۀ دریایی خواسته است تا گزارش‌های مربوط به عدم دسترسی به سوخت کم سولفور و هرگونه مشکل بوجود آمده را به دبیرخانه این سازمان به آدرس ایمیل imo۲۰۲۰ @imo.org اطلاع دهند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، اولین ، گزارش
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: