* رعایت اخلاق باعث سلامت و سعادت جامعه می‌شود
پ
کد خبر : ۱۴۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹ -24 January 2020
امام جمعه سنندج ضمن تاکید بر لزوم اخلاق‌مداری در جامعه، گفت: رعایت اخلاق و توجه به این مولفه مهم زمینه‌ساز سلامت و سعادت جامعه می‌شود.
به گزارش «آزادی» ماموستا قایق رستمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سنندج که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، اظهار داشت: رعایت اخلاق و توجه به این مؤلفه بسیار مهم در هر شرایط زمانی و مکانی یکی از نیاز‌های لازم و ضروری به شمار می‌رود.

وی با اشاره به توجه به مؤلفه اخلاق و تاکید بر رعایت آن در آموزه‌های دینی و اسلامی، افزود: زمانی که اخلاق در جامعه وجود داشته باشد این جامعه به سمت و سوی سلامت و سعادت پیش خواهد رفت.

امام جمعه سنندج بر ترویج آموزه‌های دینی و اسلامی در جامعه تاکید کرد و گفت: زمانی که ما بتوانیم به خوبی آموزه‌های دینی را در جامعه نهادینه و پیاده سازی کنیم این جامعه سالم خواهد بود.

وی بر نقش علما و روحانیون در این راستا تاکید کرد و افزود: علما و روحانیون و سایر اقشار تأثیرگذار باید در راستای نهادینه کردن آموزه‌های دینی و اسلامی از تمامی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های در اختیار خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.

ماموستا رستمی ضمن تاکید بر ادامه راه و سیره حضرت محمد از سوی همه مسلمانان جهان، یادآور شد: تنها راه نجات بشریت در شرایط فعلی عمل به سنت و سیره حضرت رسول اکرم (ص) است.

وی اظهار داشت: زمانی که این مهم مورد توجه قرار گیرد این جامعه به سمت و سوی سلامت و سعادت پیش خواهد رفت و دیگر با معضلات اجتماعی مختلفی دست و پنجه نرم خواهد کرد.

وی به موضوع مدیریت در جامعه اسلامی اشاره کرد و افزود: رعایت مؤلفه‌های مختلف مدیریتی و توجه به آموزه‌های دینی مرتبط با این موضوع لازم و ضروری است.

وی در پایان خطبه‌های امروز نماز جمعه سنندج ضمن تقدیر از خدمات راهداران به اقشار مختلف مردم در فصل زمستان جاری، عنوان کرد: جا دارد از ایثارگری‌ها و تلاش‌های همه راهداران در سراسر کشور به ویژه راهداران در جاده‌های استان کردستان که در خدمت به مردم پیشرو و پیشگام هستند به صورت ویژه تقدیر و تشکر کنم.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، رعایت ، اخلاق
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: