* جر و بحث ماکرون با پلیس رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی
پ
کد خبر : ۱۴۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳ -23 January 2020
رئیس‌جمهوری فرانسه به دلیل نوع برخورد پلیس اسرائیل که مامور حفاظت از او در جریان بازدیدش از کلیسای "سِنت آن" در شهرک قدیمی قدس بود، عصبانی شد و با فریاد افراد پلیس رژیم اشغالگر صهیونیستی و عناصر اطلاعات این رژیم را بیرون کرد.
به گزارش «آزادی»  امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه نپذیرفت که این افراد در داخل کلیسای سِنت آن در قدس اشغالی در جریان بازدیدش از شهرک قدیمی قدس که شامل مسجد الاقصی نیز می‌شد، همراهی‌اش کنند.

رئیس‌جمهوری فرانسه از نیرو‌های پلیس رژیم صهیونیستی خواست به او اجازه دهند وارد این کلیسا شود. خبرنگاران خبرگزاری فرانسه در این باره گفتند، این صحنه برایشان تداعی کننده موضع‌گیری مشابه ژاک شیراک، رئیس جمهوری فقید فرانسه در دهه ۹۰ بود.

ماکرون بر سر مامور پلیس اسرائیل به زبان انگلیسی فریاد می‌زند و می‌گوید: "از کارت خوشم نمی‌آید، برو بیرون، متاسفم، ما همه قوانین را بلد هستیم. هیچ کس حق ندارد کسی دیگری را در اینجا اذیت کند، باید آرام باشید، لطفا به قوانینی که از قرن‌ها پیش تغییری نکرده، احترام بگذارید، باید به همه قوانین احترام گذاشت".

او به این ترتیب از این نیروی پلیس می‌خواهد کلیسا را ترک کند؛ کلیسایی جزو اراضی فرانسه محسوب می‌شود.

این رویداد رفتار مشابه ژاک شیراک را تداعی کرد که بعد از ملاحظه اقدامات محدود کننده نیرو‌های امنیتی اسرائیل در جریان بازدیدش از قدس شرقی در ۲۲ اکتبر ۱۹۹۶ چنین برخوردی را با نیرو‌های امنیتی اسرائیل داشت.

به نقل از سایت شبکه الجزیره، ماکرون در کنار ده‌ها رهبر جهان برای حضور در مراسم یابود هولوکاست که امروز (پنج‌شنبه) در موزه هولوکاست (یادواشم) برگزار می‌شود به قدس اشغالی سفر کرده است.

اسرائیل سالگرد هولوکاست را با حضور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و مایک پنس، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا برگزار می‌کند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: آزادی ، جر وبحث ، پلیس ، مکرون
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: