* تریبون مجلس میتینگ انتخاباتی نیست/ نمایندگان منافع ملی را فدای مقاصد انتخاباتی نکنند
پ
کد خبر : ۱۴۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۴ -22 January 2020
روز گذشته نماینده کهنوج در اظهاراتی عجیب از تریبون مجلس که به صورت مستقیم از رادیو پخش می‌شود گفت: «به نیابت از مردم کرمان برای هر کس که ترامپ را به قتل برساند سه میلیون دلار جایزه نقدی می‌دهیم»
روز گذشته نماینده کهنوج در اظهاراتی عجیب از تریبون مجلس که به صورت مستقیم از رادیو پخش می‌شود گفت: «به نیابت از مردم کرمان برای هر کس که ترامپ را به قتل برساند سه میلیون دلار جایزه نقدی می‌دهیم»؛ سخنانی که باعث بروز واکنش‌هایی در فضای مجازی و حتی عرصه بین‌المللی شد.

به گزارش «آزادی» احمد حمزه نماینده کهنوج، منوجان، رودبار، جنوب قلعه گنج و فاریاب در استان کرمان و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس است که قبل از نطق روز گذشته‌اش کمتر از او در رسانه‌ها نامی به میان می‌آمد. کمتر مصاحبه‌ای انجام داده و آن چندتا هم بیشتر در حوزه پزشکی است و سابقه سیاسی پررنگی نیز ندارد.

شاید وعده و وعید دادن و سخنان عجیب و غریب بر زبان راندن در روز‌هایی که کمتر از یک ماه تا برگزاری انتخابات باقی مانده، دور از انتظار نباشد، اما آنچه اظهارات این نماینده را متمایز کرده ارتباط مستقیم ادعاهایش با وجهه بین‌المللی ایران است، آن‌هم در شرایطی که کشور با انواع تهدید‌ها و مشکلات خارجی دست‌وپنجه نرم می‌کند و دشمنان مترصد فرصتی برای هجمه هستند.

پرسش این است در چنین شرایطی وعده جایزه سه میلیون دلاری برای قتل رییس‌جمهوری آمریکا آن هم از جیب مردم کرمان با کدام منطق و چه استدلالی توجیه می‌شود؟ آیا جز این است که آقایان فکر می‌کنند با اظهارات‌شان می‌توانند ره چند ساله را در چند دقیقه طی کنند و با جلب نظر مردم از رقبای‌شان پیشی گیرند و حتی پیروز انتخابات شوند؟ مگر قرار نیست مردم به برنامه، کارنامه و عملکرد‌ها رای دهند؟ پس چه شده که تصور می‌شود با اظهارات آتیشین و هزینه از جیب مردم می‌توان پیروز میدان شد؟

وجه پرسش‌برانگیز دیگری ازسخنان این نماینده مجلس آنجاست که می‌گوید: «اگر امروز جنگ‌افزار هسته‌ای داشتیم از تهدید مصون بودیم. حال که اروپا از تعهدات خود سر باز زده است پیشنهاد می‌کنم هر چه سریع‌تر از NPT خارج شده، انفجار‌های شکاف و جوش هسته‌ای را انجام دهیم و به دنیا اعلام کنیم که به باشگاه قدرت‌های هسته‌ای پیوسته‌ایم، داشتن جنگ‌افزار هسته‌ای مصونیت‌آفرین است. باید موشک‌هایی با بُرد زیاد و دارای ظرفیت قابل حمل کلاهک‌های نامتعارف در دستور کار قرار دهیم. این حق طبیعی ما است. اگر امروز از جنگ‌افزار‌های هسته‌ای برخوردار بودیم قطعا شاهد چنین رفتار سبعانه‌ای از سوی ترامپ، این خوک کثیف نبودیم لذا پیشنهاد می‌کنم حال که اروپا هم از تعهدات خود سر باز زده هر چه سریعتر از NPT خارج و انفجار‌های شکاف هسته‌ای و جوش هسته‌ای را انجام دهیم.»

این نماینده مجلس در حالی صحبت از داشتن جنگ‌افزار هسته‌ای و موشک‌هایی با قابلیت حمل کلاهک‌های نامتعارف کرده است که مقام معظم رهبری در ۲۱ آذرماه ۱۳۸۹ در فتوایی تاکید کردند: «به اعتقاد ما افزون بر سلاح هسته‌ای، دیگر انواع سلاح‌های کشتار جمعی، نظیر سلاح شیمیایی و سلاح میکروبی نیز تهدیدی جدی علیه بشریت تلقی می‌شوند. ملت ایران که خود قربانی کاربرد سلاح شیمیایی است، بیش از دیگر ملت‌ها خطر تولید و انباشت این گونه سلاح‌ها را حس می‌کند و آماده است همه‌ی امکانات خود را در مسیر مقابله با آن قرار دهد. ما کاربرد این سلاح‌ها را حرام، و تلاش برای مصونیت بخشیدن ابناء بشر از این بلای بزرگ را وظیفه‌ی همگان می‌دانیم.»

همچنین رهبر انقلاب در ۱۷ مهرماه سال جاری در دیدار با دو هزار نفر از نخبگان جوان و استعداد‌های برتر علمی با اشاره به موضع قاطعانه و شجاعانه جمهوری اسلامی درباره حرمت شرعی استفاده از بمب هسته‌ای تأکید کردند: «ما با وجود اینکه می‌توانستیم در این راه قدم برداریم، براساس حکم اسلام عزیز کاربرد این سلاح را حرام قطعی شرعی اعلام کردیم، بنابراین هیچ دلیلی ندارد که برای تولید و نگه‌داشت سلاحی که استفاده از آن مطلقاً حرام است، هزینه کنیم.»

وقتی بیانات مقام معظم رهبری چراغ راه مسئولان و نمایندگان است چرا باید نماینده‌ای در نطق خود اظهاراتی بر زبان آورد که در واکنش به آن رابرت وود نماینده آمریکا در امور خلع سلاح در وزارت خارجه این کشور آن را "اقدامی مضحک" توصیف کند و مدعی شود پیشنهاد این نماینده مجلس "نشان‌دهنده تروریستی بودن نظام ایران است. "؟

صحبت‌های این نماینده مجلس در فضای مجازی نیز با عکس‌العمل‌های بسیار شدیدی مواجه شده است آن هم بیشتر از باب اینکه حوزه انتخابیه او از محروم‌ترین حوزه‌ها به خصوص از نظر داشتن مدارس کپری، روستا‌های بدون برق و جاده‌های خاکی در استان کرمان است. کاربران فضای مجازی با نقل بخش‌های جنجالی نطق او تاکید کرده‌اند که بهتر است او به جای این حرف‌ها کاری برای رفاه حال مردم حوزه انتخابیه‌اش انجام دهد.

به نظر می‌رسد با توجه به تخریب وجهه کشور در عرصه بین‌المللی وهجمه‌های وارد شده به نطق این نماینده مجلس باید هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان وارد موضوع شود و بررسی‌های لازم را انجام دهد؛ نمایندگان نیز نباید فراموش کنند تریبون مجلس، میتینگ انتخاباتی نیست که از آن برای رای جمع‌کردن استفاده و منافع و امنیت کشور را قربانی اهداف انتخاباتی خود کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: