* «اين ترس بيشمار...» ؛ هشدار عمليات موشكي در رياض
پ
کد خبر : ۱۴۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱ -07 January 2020
سفارت آمریکا در عربستان سعودی برای دومین بار با صدور بیانیه‌ای هشدار داد، احتمال عملیات موشکی و پهپادی وجود دارد و شهروندان آمریکایی باید نهایت احتیاط را داشته باشند.
سفارت آمریکا در عربستان سعودی برای دومین بار با صدور بیانیه‌ای هشدار داد، احتمال عملیات موشکی و پهپادی وجود دارد و شهروندان آمریکایی باید نهایت احتیاط را داشته باشند.

به گزارش «آزادي»، سفارت آمریکا در عربستان، بار دیگر به آمریکایی‌ها مقیم این کشور درباره «خطر رو به افزایش» امکان وقوع «حملات موشکی و پهپاد‌های بدون سرنشین» هشدار داد.

بر اساس گزارش «سی ان ان» عربی، سفارت آمریکا در سوم ژانویه نیز با صدور بیانیه، هشداری مشابه صادر و اعلام کرده بود: در سایه حوادث کنونی منطقه، تیم دیپلماتیک تمایل دارد که جامعه آمریکایی را به حفظ بیداری امنیتی بیشتر و پیروی از اقدامات امنیتی مسالمت‌آمیز هنگام حضور در عربستان یادآوری کند.

در ادامه آن پیام آمده بود؛ سفارت اطلاعی درباره تهدیدات مشخص علیه منافع آمریکا یا شهروندان آمریکایی در عربستان سعودی ندارد، اما در گذشته برخی طرف‌های منطقه‌ای حملات موشکی و پهپادی علیه اهداف غیرنظامی و نظامی در عربستان انجام دادند.

سفارت آمریکا افزود: شهروندان آمریکایی که در نزدیکی پایگاه‌های نظامی و زیرساخت‌های غیرنظامی مهم بویژه در منطقه «شرقیه» و مناطق نزدیک به مرز یمن زندگی یا کار می‌کنند در معرض خطر رو به افزایش حملات موشکی و پهپادی هستند.

اما در بیانیه سفارت آمریکا در پنجم ژانویه جمله «عدم آگاهی از تهدیدات مشخص» حدف شده و به شهروندان آمریکایی اقداماتی را که باید انجام شود، توصیه شده است.

سفارت آمریکا اعلام کرده، عربستان سعودی آژیر‌های هشدار دارد، اما ممکن است هیچ هشدار قبلی درباره حمله موشکی یا پهپادی داده نشود.

از سوی دیگر، وبگاه «یمنی پرس» به نقل از منابع آگاه سعودی اعلام کرد، خانواده‌های تعدادی از شاهزادگان سعودی چند روزی است در حال ترک کشور خود به سمت اروپا هستند.

بر اساس گفته منابع آگاه، خانواده‌های مذکور به دور از چشم رسانه‌ها و صورت محرمانه از فرودگاه‌های ریاض، جده و مکه به سمت تعدادی از کشور‌های اروپایی پرواز کرده‌اند.

آمریکا جمعه گذشته «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه ایران را به همراه «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده «الحشد الشعبی» عراق به شهادت رساند؛ ایران تأکید کرده انتقام خون این دو فرمانده ارشد را خواهد گرفت و همین موضوع باعث وحشت آمریکا و برخی متحدان آن در منطقه شده است.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: