* سردار قاسم سلیمانی به شهادت رسید/ رهبر انقلاب: انتقام سختی در انتظار جنایتکاران است/ جانشین سردار سلیمانی مشخص شد
کد خبر : ۱۴۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۱ -03 January 2020
سرلشکر قاسم سلیمانیدر جریان حمله به کاروان الحشدالشعبی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه به همراه ابومهدی المهندس معاون الحشد الشعبی و چند نفر از اعضای این سازمان به شهادت رسیدند.
سردار قاسم سلیمانی به شهادت رسید/ رهبر انقلاب: انتقام سختی در انتظار جنایتکاران است/ جانشین سردار سلیمانی مشخص شد
به گزارش «آزادی»، سردار حاج قاسم سلیمانی سردار سپاه اسلام، بامداد امروز درپی حمله بالگرد‌های آمریکایی به فیض شهادت نائل آمد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اخبار مربوط به شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تایید کرده است.

سپاه پاسداران در اطلاعیه خود آورده است: سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگرد‌های آمریکایی به شهادت رسید.

سردار قاسم سلیمانی به شهادت رسید/ رهبر انقلاب: انتقام سختی در انتظار جنایتکاران است/ جانشین سردار سلیمانی مشخص شد

‌شهادت ابومهدی مهندس
نیرو‌های حشد شعبی نیز از شهادت چندتن از اعضای این گروه شبه نظامی به همراه تعدادی از «مهمانان» آن‌ها در حمله راکتی به نزدیکی فرودگاه بغداد خبر دادند.

سخنگوی حشد شعبی اعلام کرد که «دشمنان آمریکایی و اسرائیلی مسئول شهادت دو مجاهد ابومهدی مهندس و قاسم سلیمانی هستند».
سردار قاسم سلیمانی به شهادت رسید/ رهبر انقلاب: انتقام سختی در انتظار جنایتکاران است/ جانشین سردار سلیمانی مشخص شد

‌بیانیه پنتاگون
وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ترور سردار سلیمانی در عراق به دستور ترامپ انجام شده است.

وزارت دفاع آمریکا بامداد جمعه در بیانیه‌ای نوشت: براساس دستور رئیس جمهوری [دونالد ترامپ]ارتش ایالات متحده اقدامی دفاعی قاطعی برای حفاظت از نیرو‌های آمریکایی در خارج با کشتن قاسم سلیمانی رئیس نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از سوی ایالات متحده به عنوان سازمان تروریستی خارجی شناسایی شده، انجام داد.
 
 
پیام رهبر معظم انقلاب برای شهادت سردار قاسم سلیمانی: انتقام سختی در انتظار جنایتکاران است

رهبر معظم انقلابدر پی شهادت سردار پرافتخار اسلام حاج قاسم سلیمانی و شهدای همراه او بویژه مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس رهبر انقلاب پیامی صادر کردند.

متن پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ملت عزیز ایران!
سردار بزرگ و پرافتخار اسلام آسمانی شد. دیشب ارواح طیبه‌ی شهیدان، روح مطهر قاسم سلیمانی را در آغوش گرفتند. سال‌ها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان‌های مبارزه با شیاطین و اشرار عالم، و سال‌ها آرزوی شهادت در راه خدا، سرانجام سلیمانی عزیز را به این مقام والا رسانید و خون پاک او به دست شقی‌ترین آحاد بشر بر زمین ریخت. این شهادت بزرگ را به پیشگاه حضرت بقیة‌الله‌ارواحناه‌فداه و به روح مطهر خود او تبریک و به ملت ایران تسلیت عرض میکنم.

او نمونه‌ی برجسته‌ای از تربیت‌شدگان اسلام و مکتب امام خمینی بود، او همه‌ی عمر خود را به جهاد در راه خدا گذرانید. شهادت پاداش تلاش بی‌وقفه‌ی او در همه‌ی این سالیان بود، با رفتن او به حول و قوه‌ی الهی کار او و راه او متوقف و بسته نخواهد شد، ولی انتقام سختی در انتظار جنایتکارانی است که دست پلید خود را به خون او و دیگر شهدای حادثه‌ی دیشب آلودند.

شهید سلیمانی چهره‌ی بین‌المللی مقاومت است و همه‌ی دلبستگان مقاومت خونخواه اویند. همه‌ی دوستان - و نیز همه‌ی دشمنان - بدانند خط جهاد مقاومت با انگیزه‌ی مضاعف ادامه خواهد یافت و پیروزی قطعی در انتظار مجاهدان این راه مبارک است، فقدان سردار فداکار و عزیز ما تلخ است، ولی ادامه مبارزه و دست یافتن به پیروزی نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلخ‌تر خواهد کرد.

ملت ایران یاد و نام شهید عالیمقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی و شهدای همراه او بویژه مجاهد بزرگ اسلام جناب آقای ابومهدی المهندس را بزرگ خواهد داشت و اینجانب سه روز عزای عمومی در کشور اعلام میکنم و به همسر گرامی و فرزندان عزیز و دیگر بستگان ایشان تبریک و تسلیت می‌گویم.

سیدعلی خامنه‌ای
۱۳دیماه ۱۳۹۸
 
 
جانشین سردار سلیمانی مشخص شد

سردار سرتیپ قاآنی به فرماندهی نیروی قدس سپاه منصوب شد
سردار قاسم سلیمانی به شهادت رسید/ رهبر انقلاب: انتقام سختی در انتظار جنایتکاران است/ جانشین سردار سلیمانی مشخص شد

درپی شهادت سردار پرافتخار حاج قاسم سلیمانی، حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا با صدور حکمی سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی را به فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب کردند.

متن حکم فرمانده معظم کل قوا به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درپی عروجِ شهید عالی‌مقام سردار پرافتخار حاج قاسم سلیمانی رضوان الله علیه، فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به سردار سرافراز سرتیپ اسماعیل قاآنی که در شمار برجسته‌ترین فرماندهان سپاه در دفاع مقدس بوده و در طول سالیان متمادی در نیروی قدس در کنار سردار شهید در منطقه خدمت کرده است می‌سپارم.

برنامه‌ی آن نیرو عیناً همان برنامه‌ی دوران فرماندهی شهید سلیمانی است. از همه‌ی همکاران آن نیرو حضور و همکاری آنان را با سردار قاآنی خواهانم و توفیق و تأیید و هدایت الهی را برای ایشان مسألت میکنم.

سید علی خامنه‌ای
۱۳ دی ماه ۱۳۹۸
 
 
خبرهای مرتبط
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: