* جنتی: سعی می‌کنیم جلوی کتاب‌سازی‌ها را بگیریم
کد خبر : ۱۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۲ -27 April 2016
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تلاش است تا در حوزه فعالیت‌های نشر کتاب، جلوی هرگونه کتاب‌سازی را بگیرد.
ایسنا: «علی جنتی» عصر امروز در حاشیه آیین رونمایی از کتاب تحریر توحید، نوشته حجت‌الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در مرکز همایش‌های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با بیان این مطلب گفت: اقدامات خوبی در حوزه کتاب در جهت توسعه نشر کتاب و کتابخوانی در سال گذشته صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وی افزود: از نظر کمی در حوزه کتاب در سال ٩٢ چاپ کتاب ٦٤ هزار عنوان بود و بعد از آن این تعداد به ٧٢ هزار عنوان رسید و در سال ٩٤ نیر ٨٠ هزار عنوان کتاب در کشور به چاپ رسیده است.

جنتی درباره مجموعه اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه های مختلف دیگر نیز گفت: در حوزه مطبوعاتی هم کارهای خوبی صورت گرفته است و کسانی که علاقه به دریافت نشر مکتوب و الکترونیک دارند بدون معطلی و انتظار در نوبت های طولانی که در گذشته به دو تا سه سال نیز می انجامید، بر اساس قانون مجوز خود را دریافت می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اقدامات بخش سینمایی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را ارزشمند توصیف کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه افزود: در حوزه موسیقی تلاشمان این است تا به این بخش بر اساس اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران جهت دهیم.

وی درباره نقش برجام و نگاه افراد مختلف به این اتفاق گفت: آنچه ما احساس می کنیم این است که گروهی درصددند تا با زمینه سازی بگویند که با موضوع برجام هیچ اتفاقی برای کشور به وجود نیامده است و ثمره ای هم نداشته است. این افراد درصدد هستند تا بگویند که پس از برجام همچنان تحریم ها بر جای خود باقی است.

وی گفت: دولت تدبیر و امید در حوزه اقتصادی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی با تمام توان برای رونق اقتصادی کشور تلاش می کند.

عضو کابینه دولت یازدهم ادامه داد: بسیاری از تحریم های گذشته شورای امنیت ملی سازمان ملل در قضیه برجام لغو شد و دستاورد بزرگ دست اندرکاران این اتفاق غیر باور بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: