* تداوم آلودگی هوای شهرهای صنعتی
پ
کد خبر : ۱۴۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹ -22 December 2019
مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم آلودگی هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت تا سه روز آینده از افزایش ۳ تا ۵ درجه‌ای دمای هوا در نیمه غربی سواحل دریای خزر خبر داد.
مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تداوم آلودگی هوا در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت تا سه روز آینده از افزایش ۳ تا ۵ درجه‌ای دمای هوا در نیمه غربی سواحل دریای خزر خبر داد.

به گزارش «آزادي»  صادق ضیائیان در گفتگويي با بیان این که طی سه روز آینده جوی آرام و پایدار برای بیشتر مناطق کشور پیش بینی می‌شود اظهار کرد: به همین دلیل افزایش غلظت آلاینده‌ها به ویژه در شهر‌های صنعتی و پر جمعیت همچنان ادامه دارد، اما فردا (۲ دی) به دلیل وزش باد موقتا از غلظت آلاینده‌های جوی به طور نسبی کاسته می‌شود.

وی ادامه داد: طی روز‌های سه شنبه و چهار شنبه (۳و۴ دی) با جنوبی شدن جریانات در سواحل شمالی افزایش نسبی دما حدود ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد به‌ویژه برای نیمه غربی سواحل دریای خزر پیش‌بینی می‌شود و در اردبیل وزش باد نسبتا شدید جنوبی رخ می‌دهد.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که طی روز چهارشنبه (۴ دی) با ورود سامانه بارشی از غرب و شمال غرب بارش پراکنده در دامنه زاگرس مرکزی در غرب و شمال غرب کشور آغاز می‌شود، تصریح کرد: در این روز افزایش آلاینده‌های جوی برای شهر‌های صنعتی و پرجمعیت واقع در مرکز کشور و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان افزود: روز پنج شنبه (۵ دی) این سامانه بارشی به مناطقی از جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی واقع در استان‌های تهران، البرزو قزوین گسترش می‌یابد همچنین شدت بارش در این روز در استان‌های لرستان، کرمانشاه، نیمه غربی کردستان و جنوب آذربایجان غربی خواهد بود.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این که بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به‌صورت برف است، تاکید کرد: روز جمعه (۶ دی) با تداوم فعالیت این سامانه در نیمه غربی کشور در مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد همچنین در این روز با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر برای سواحل شمالی کشور بارش و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران طی روز دوشنبه (۲ دی) صاف همراه با غبار محلی و در بعضی ساعات کمی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و طی روز سه شنبه (۳ دی) صاف و غبارآلود با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: