* سهمیه بنزین دی ماه امشب واریز می‌شود
پ
کد خبر : ۱۴۳۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹ -21 December 2019
مدیر برنامه ریزی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، گفت: سهمیه بنزین دی‌ماه، امشب به کارت‌های هوشمند سوخت واریز می‌شود.
به گزارش «آزادی» ، شهرام رضایی، مدیر برنامه ریزی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: از ابتدای آبان تا ۲۴ آذر در نواحی ۱۳گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، منطقه تهران، بالغ بر ۶۸ هزار کارت سوخت رمز گشایی شد که از این تعداد، بیش از ۴۵ هزار فقره آن، پس از اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت انجام شده است.

وی افزود: طبق برآورد‌های انجام شده، بالاترین آمار رمزگشایی به ترتیب در نواحی غرب، مرکزی و جنوب این منطقه انجام شده، به گونه‌ای که روزانه حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ نفر جهت حذف رمز کارت سوخت خود به این نواحی مراجعه کرده‌اند.

این مقام مسئول در وزارت نفت، خاطرنشان کرد: علاوه بر رمز گشایی کارت سوخت، پاسخگویی به شهروندان در زمینه صدور کارت سوخت المثنی و رفع مسدودی از کارت‌های سوخت توسط کارکنان نواحی ۱۳ گانه انجام شده است.

رضایی با اشاره اینکه چه مقدار کارت سوخت در باجه‌های سوختی است، اظهار داشت: در حال حاضر بالغ بر ۴ هزار و ۷۰ کارت سوخت در باجه‌های معطله داریم که به متقاضیان از طریق پیامک ابلاغ و تحویل داده می‌شود. پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به افزایش درخواست‌ها سه هفته تا دو ماه از زمان درخواست کارت سوخت طول می‌کشد تا کارت سوخت به دست مالکان خودرو برسد.

مدیر برنامه ریزی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در ادامه با اشاره به میزان مصرف سوخت از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین تصریح کرد: از زمان اجرای طرح سهمیه بندی مصرف سوخت در کشور حدود ۲۰ میلیون لیتر مصرف در کشور کاهش پیدا کرده است این درحالی است که به طور معمول این رقم ۷۰ درصد سوخت سهمیه‌ای و ۳۰ درصد سهمیه آزاد استفاده می‌کنند.

رضایی گفت: ذخیره شدن سهمیه‌های بنزین فقط مختص به سواری‌های شخصی و موتورسیکلت‌ها است به طوری که سقف ذخیره سهمیه برای سواری‌های شخصی تا ۳۶۰ لیتر و به مدت ۶ ماه است و آنچه مازاد بر ۳۶۰ لیتر باشد، می‌سوزد، به طوری که ذخیره نمی‌شود.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، سهمیه ، بنزین ، دی ماه ، امشب
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: