* آبگرفتگی اهواز سبب اختلال در خطوط ریلی خوزستان نشد
پ
کد خبر : ۱۴۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۷ -20 December 2019
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن کشور گفت: آبگرفتگی ناشی از بارش شدید باران در اهواز مانع فعالیت خطوط ریلی در خوزستان نشد.
به گزارش «آزادی» سعید رسولی روز جمعه در نشست ارتقای ایمنی خطوط ریلی خوزستان که به صورت ویدئو کنفرانس در ایستگاه راه آهن اهواز برگزار شد، بیان کرد: در بررسی صورت گرفته، با توجه به تجربه سیلاب ابتدای امسال در خوزستان، پیشگیری لازم از جلوگیری از بروز خسارت‌های احتمالی اندیشیده شد.

وی ادامه داد: در این بین برخی از واحد‌های مسکونی مربوط به کارکنان راه آهن دچار آبگرفتگی شد که با تلاش و همکاری‌هایی که در خوزستان انجام گرفت، شرایط ساکنان به روال عادی بازگشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه آبگرفتگی در شهر اهواز به واسطه تجربه خوزستان و اقدامات پیشگیرانه، برای تردد قطار‌ها مانعی ایجاد نکرد، افزود: وضعیت خطوط ریلی، با توجه به شدت بارندگی و آبگرفتگی زیاد در مناطق مختلف، عادی است.

تاکید بر مسئولیت‌های اجتماعی راه آهن

رسولی ادامه داد: شرکت راه آهن جمهوری اسلامی به عنوان یک شرکت دولتی با وجود اینکه رسالت حمل و نقل را بر عهده دارد، اما همواره مدیران آن باید به مسئولیت‌های اجتماعی توجه داشته و در صورتی که ستاد مدیریت بحران کشور و خوزستان نیاز به همکاری این شرکت داشته باشد، آمادگی لازم در این خصوص را داریم.

وی افزود: در جریان سیلاب ابتدای امسال، راه آهن همزمان با اینکه در نقاطی از خوزستان دچار خسارت شده بود، در حال انجام مسئولیت اجتماعی خود به ویژه در منطقه بامدژ بود.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی بر ارتقای ایمنی محور راه آهن جنوب تاکید کرد و گفت: این مسیر باید برای انجام وظایف کاری خود باز بماند و در این راستا از همه توان و تلاش شرکت استفاده خواهد شد.

بر اساس این گزارش، راه آهن جنوب دارای سه محور اهواز - اندیمشک (تا ایستگاه هفت تپه)، اهواز - بندر امام خمینی (ره) – ماهشهر، و اهواز - خرمشهر – شلمچه است که در مجموع دارای ۱۸ ایستگاه است که طول خطوط اصلی و فرعی به ترتیب ۴۷۴ و ۱۹۰کیلومتر است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، سیل ، آبگرفتگی ، آهواز
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: