* شاخص بورس قزوین هفتاد درصد رشد داشته است
پ
کد خبر : ۱۴۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ -18 December 2019
سرپرست بورس اوراق بهادار قزوین گفت:شاخص کل بورس این استان طی یک‌سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد و در سال جاری بیش از ۷۰ درصد رشد داشته است.
به گزارش «آزادی» شاخص کل بورس قزعباس مراقی روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شاخص کل بورس در ۲۵ آذر سال ۹۷ به رقم ۱۶۱ هزار و ۷۰۸ واحد رسیده بود درحالی‌که این رقم امروز با افزایش دو برابری نسبت به سال گذشته به عدد ۳۴۸ هزار و ۸۸۹ واحد رسیده است. 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بورس روند رو به رشدی داشته و شاخص‌ها با یک شیب ملایم به حرکت صعودی خود ادامه می‌دهند، گفت: حضور آگاهانه علاقه‌مندان در بازار‌های بورس می‌تواند اقتصاد کشور را متحول کند.

مراقی با بیان اینکه باید به بازار بورس به‌عنوان شفاف‌ترین بازار اقتصادی اعتماد شود، عنوان کرد: این بازار‌ها با استفاده از ابزار‌های متنوع تأمین مالی موجود در آن‌ها می‌توانند در رفع مشکلات مالی عمده شرکت‌ها و نهاد‌های اقتصادی استان بسیار مؤثر عمل کنند.

سرپرست بورس اوراق بهادار قزوین با اشاره به اینکه باید مدیران شرکت‌ها را برای ورود به بازار بورس ترغیب کنیم، تصریح کرد: حضور گسترده شرکت‌ها در بازار سرمایه، کشور را از نظر اقتصادی قدرتمند و بیمه می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه امروزه تحت فشار‌های مختلف بین‌المللی قرار داریم، بهتر است بر توان داخلی و امکانات خود تکیه کنیم تا بتوانیم رشدی مداوم و بازدهی حداکثری را برای کشور به ارمغان آوریم.

مراقی عنوان کرد: شرکت‌های صنعتی استان قزوین نیز می‌توانند با حضوری آگاهانه در بازار‌های بورس مشکلات مالی خود را کاهش دهند، زیرا امکانات بالقوه بسیار خوبی در حال حاضر در بازار سرمایه ایران ایجاد شده است.

سرپرست بورس اوراق بهادار قزوین با اشاره به اینکه شرکت‌ها می‌توانند از طریق بورس تهران نیز وارد بازار سرمایه شوند، خاطرنشان کرد: بهتر است شرکت‌های بومی از طریق بورس منطقه‌ای قزوین به این بازار ورود پیدا کنند تا بتوانند با همراهی شرکت‌های متقاضی از ویژگی‌ها و مزایای بازار سرمایه بیشترین بهره‌برداری را داشته باشند.

مراقی با اشاره به اینکه همواره شرکت‌های موجود در بازار سرمایه جهت پیگیری و دریافت خدمات مورد نیاز خود در بازار سرمایه با واحد‌های اصلی بورس اوراق بهادار در تهران ارتباط دارند، تشریح کرد: کارشناسان بورس‌های منطقه‌ای نظیر قزوین با درک صحیحی از وضعیت شرکت‌های استانی نسبت به دیگر کارشناسان بورس در تهران یا سایر استان‌های کشور، از تعلق خاطر بیشتری برای ارائه خدمات به بازار سرمایه برخوردار هستند و باید از ظرفیت آن‌ها بیشتر استفاده شود.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، بورس ، قزوین
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: