* رونمایی از شورای چهار نفره اصولگرایان با دو ماموریت غیر ممکن
کد خبر : ۱۴۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲ -17 December 2019
شنیده‌های حاکی از این است که شورای ائتلاف اصولگرایان متشکل از آقایان زاکانی، حداد عادل، بذرپاش و قالیباف شکل گرفته است تا از سوی اصولگرایان انتخابات مجلس را در اسفند ماه امسال مدیریت کنند. شیوه کار این ائتلاف هم بدین گونه است که هر استانی زیر نظر این افراد شورای کاندیدا‌هایی را شناسایی کرده و برای هر کرسی مجلس افرادی را پیشنهاد می‌دهند و سپس در جریان تبلیغات با استفاده از نظر سنجی و یا مشاهده اقبال عمومی فرد مورد نظر را برگزیده و سایر کاندیدا‌ها به نفع او انصراف می‌دهند.
به گزارش «آزادی» ، سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان استان گیلان که روز گذشته کنفرانسی مطبوعاتی در شهر رشت برگزار کرده این مطلب را به خبرنگاران گفته است: «شورای ائتلاف انقلاب اسلامی با در نظر گرفتن نیاز جدید این حرکت را کلید زده و در همه جای کشور در حال اجرا است و تمرکز انقلاب بر نامزد‌هایی است که برای مردم باشند. شورای ائتلاف استان زیر نظر شورای ائتلاف کشور است و حداد عادل، قالیاف، بذرپاش و زاکانی در این شورا حضور دارند. وی همچنین گفته است که دولت در حال حاضر از کمترین میزان محبوبیت در جامعه برخوردار است و برای شورای ائتلاف انقلاب اسلامی این مهم است که در ۱۴۰۰ یا حتی زودتر به دولتی برسیم که شایسته انقلاب و مردم باشد. از نظر من بهترین دولت در ایران، دولت نهم بوده، زیرا هیچ فسادی در آن وجود نداشته است.»

به نظر می‌رسد این شورای ائتلاف که سخنگوی آن در گیلان از آن نام برده است، همان جبهه متحد سابق اصولگرایان باشد که در انتخاب مجلس نهم و در غیاب اصلاح طلبان در رقابت با جبهه پایداری شکل گرفت. در آن انتخابات جبهه متحد اصولگرایی با کاندیدا‌هایی هم، چون علیرضا زاکانی، احمد توکلی، الیاس نادران، فاطمه رهبر، لاله افتخای، مهرداد بذرپاش؛ ابراهیم انصاری حسین فدایی، دکتر زهره طبیب زاده نوری، مجتبی رحماندوست، زهره الهیان، الهام امین زاده، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود نبویان، بیژن نوباوه، محمداسماعیل کوثری، محمدرضا باهنر، حسین مظفر، حجت‌الاسلام والمسلمین کازرونی، حجت‌الاسلام والمسلمین مصباحی، محمد نبی رودکی و اسدالله بادامچیان و چند نفر دیگر شرک کرده بود که البته در رقابت با جبهه پایداری اقبال چندانی به دست نیاورد. در هفته گذشته قریب به اتفاق این افراد در انتخابات ثبت نام کرده اند و به نظر می‌رسد شالکه لیست تهران اصولگرایان همین افراد باشد که ممکن است چند نفر نیروی جوان از پایداری به این فهرست اضافه شود، اما با توجه به ترکیب شورایی که از آن نام برده شده، می‌توان گفت: شاکله اصلی از همین افراد تشکیل خواهد شد.

اینکه سخنگوی شورا در ائتلاف می‌گوید که او امید دارد که دولت جدیدی حتی قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ سرکار بیایید منظورش این است که پس از تصاحب مجلس توسط جریان متبوعش، می‌توانند دولت را استیضاح کرده و انتخابات ریاست جمهوری را در تاریخی زودتر از ۱۴۰۰ برگزار کنند.

بر اساس اظهار نظر‌هایی که تا کنون به صورت جسته و گریخته توسط برخی از اصولگرایان منتشر شده است؛ مجلس بعدی اگر اصولگرا باشد دو اقدام تا کنون برای خودش نظر گرفته است؛ اول اصلاح قیمت بنزین که برخی از کاندیدا‌های اصولگرا پیش از این قولش را داده بودند و دومی استیضاح دولت حسن روحانی. باید دید که آیا چنین مجلسی محقق خواهد شد یا نه. در صورت تحقق چنین وعده‌ای باید دید که ین دو وعده که اولی تایید رهبری را دارد و دومی هم بدون تایید رهبری امکان پذیر نیست، محقق خواهد شد یا خیر.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: