* هوک: تحریم ایران برای تضمین امنیت ملی آمریکا است
پ
کد خبر : ۱۴۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲ -14 December 2019
در حالیکه کارشناسان سیاسی تحریم‌های یک جانبه آمریکا علیه را ناقص منشور سازمان ملل متحد و بر خلاف اصول روابط بین الملل ارزیابی می‌کنند، مسئول امور ایران در وزارت امور خارجه آمریکا در اظهاراتی عجیب ادعا کرد که واشنگتن برای حمایت از امنیت ملی خود ایران را تحریم می‌کند.
به گزارش«آزادی» "برایان هوک" امروز (شنبه) در مصاحبه با شبکه خبری "الجزیره" قطر، ادعا کرد که تحریم‌های آمریکا به هدف تنبیه ایران نیست و برای حفاظت امنیت ملی خودمان است.

او که قبلا گفته بود بدون تحریم‌ها نمی‌توان ایران را پای میز مذاکره آورد، ادعا کرد: در صورت دست کشیدن تهران از اقدامات خود، آماده برداشتن تحریم‌ها و برقراری روابط دیپلماتیک با ایران هستیم.

این مقام ارشد آمریکایی به مبادله اخیر دو زندانی میان ایران و آمریکا هم پرداخته و ابراز امیدواری کرد که مبادله زندانیان میان تهران و واشنگتن، نخستین گام برای آزادی باقی زندانیان باشد و افزود: می‌توان به توافقی بهتر از برجام دست یافت.

با تصویب شورای عالی امنیت ملی و همکاری و موافقت نهاد‌های قضایی و امنیتی «ژائو وانگ» شهروند آمریکایی که به جرم جاسوسی در حال گذراندن دوران محکومیت خود در ایران بود، آزاد و تحویل مقام‌های سوئیسی برای بازگشت به آمریکا شد.

از سوی دیگر با تلاش‌ها و پیگیری‌های وزارت امور خاجه و همکاری نهاد‌های امنیتی و قضایی جمهوری اسلامی ایران و در یک فرایند دیپلماتیک با همکاری دولت سوئیس، دکتر مسعود سلیمانی استاد دانشگاه‌های ایران که به اتهام واهی دور زدن تحریم‌های غیرقانونی آمریکا بازداشت و بیش از یکسال در آمریکا زندانی بود، آزاد شد.

هوک در ادامه ادعا کرد که ایران فروپاشی اقتصادی به مذاکره با ما ترجیح داده است.

هوک با وجود این اظهارات، پنجشنبه گذشته در نشستی در اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا بار دیگر از فشار‌های اقتصادی به مردم ایران حمایت کرد و گفت: وضع نامناسب اقتصاد ایران نشانگر موفق بودن راهبرد «فشار حداکثری» است.

او همچنین بار دیگر از ناآرامی‌های اخیر در ایران حمایت کرد و گفت: این ناآرامی‌ها نشان داد مسیری که واشنگتن در پیش گرفته، مسیری صحیح است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، هوک ، ایران ، تضمین ، آمریکا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: