* اعلام وضع اضطراری در نیواورلئان به دلیل «حمله سایبری»
پ
کد خبر : ۱۴۱۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸ -14 December 2019
شهردار «نیو اورلئان» بزرگ‌ترین شهر ایالت لوئیزیانا در آمریکا، به دلیل بحران ناشی از حمله سایبری، وضعیت اضطراری اعلام کرد.
شهردار «نیو اورلئان» بزرگ‌ترین شهر ایالت لوئیزیانا در آمریکا، به دلیل بحران ناشی از حمله سایبری، وضعیت اضطراری اعلام کرد.

به گزارش «آزادي» ، به دنبال انتشار خبر‌ها و گزارش‌هایی درباره حملات سایبری در مناطق مختلف ایالت لوئیزیانا در آمریکا، در بزرگ‌ترین شهر این ایالت جنوبی وضعیت اضطراری اعلام شده است.

بنا بر نوشته «اسپوتنیک»، «لا تویا کانترل» شهردار نیو اورلئان ایالت لوئیزیانا در بحبوحه حملات سایبری اخیر در مناطق مختلف این ایالت، بامداد امروز شنبه (به وقت تهران) از اعلام وضعیت اضطراری در این شهر خبر داد.

شهردار نیو اورلئان در چند پیام توئیتری درباره اعلام وضعیت اضطراری توضیحاتی داده است. به گفته او، به خاطر مسائل امنیتی «به همه کارکنان (نهاد‌های مختلف این شهر) هشدار داده شد که فورا رایانه‌های خودشان را خاموش کنند و تجهیزاتشان را از برق کشیده و اتصال به وای فای را قطع کنند».


«لا تویا کانترل» شهردار نیو اورلئان



به گفته شهردار بزرگ‌ترین شهر ایالت لوئیزیانا، همه وبسایت‌ها در نیو اورلئان تا زمان رفع مشکل ناشی از حمله سایبری، مسدود و بسته خواهند بود.

کانترل همچنین در یک کنفرانس خبری حضور یافت و اعلام کرد، سیستم‌های رایانه در این شهر هدف حملات «ویروس‌های باج‌افزار» قرار گرفتند.

باج‌افزارها، گونه‌ای از بدافزار هستند که دسترسی به سیستم را محدود می‌کنند و عامل ایجادکننده آن برای برداشتن محدودیت، درخواست باج می‌کند.

بنا بر گزارش رسانه‌ها، کارشناسان و ماموران اف بی‌آی، سرویس مخفی آمریکا و «گارد ملی آمریکا» در تلاش هستند که به رفع مشکلات و حفاظت از یارانه‌ها در نیو اورلئان کمک برسانند.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: