* آمریکا موشک بالیستیک آزمایش کرد
پ
کد خبر : ۱۴۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰ -12 December 2019
منابع خبری روز پنجشنبه از آزمایش یک فروند موشک بالیستیک زمین‌پایه و متعارف از یک پایگاه نیروی هوایی در ایالت کالیفرنیا خبر دادند.
به گزارش «آزادي»، منابع خبری امروز (پنجشنبه) گزارش داده‌اند وزارت دفاع آمریکا از پایگاه نیروی هوایی «وندنبرگ»، در ایالت کالیفرنیا یک موشک بالیستیک جدید آزمایش کرده است.

خبرنگار «سی‌ان‌ان» به نقل از پنتاگون نوشته وزارت دفاع آمریکا تقریباً ساعت ۰۸:۳۰ صبح پنجشنبه به وقت منطقه زمانی اقیانوس آرام (ساعت ۱۶:۳۰ به وقت گرینویچ/۲۰:۰۰ به وقت تهران) پرواز یک فروند موشک زمین‌پایه و متعارف را آزمایش کرده است. پنتاگون گفته در حال ارزیابی نتایج این آزمایش است.

وزارت دفاع آمریکا اردیبهشت‌ماه سال جاری هم از همین پایگاه نیروی هوایی اقدام به آزمایش موشک قاره‌پیمای «مینوتمن ۳» از کالیفرنیای جنوبی به سمت «جزایر مارشال» در اقیانوس آرام کرده بود.

پایگاه هوایی وندنبرگ یکی از پایگاه‌هایی است که وزارت دفاع آمریکا برای آزمایش سامانه‌های موشکی خود از آن استفاده می‌کنند.

رسانه‌های محلی آمریکا ساعاتی قبل‌تر اخباری درباره احتمال انجام این آزمایش موشکی منتشر کرده، اما نوشته‌اند زمان دقیق این آزمایش هنوز مشخص نیست.

پایگاهی به نام «noozhawk» نوشته یکی از دلایل مشخص نبودن زمان این آزمایش ممکن است به تصمیم آمریکا برای ساخت یک سلاح جدید بعد از خروج از معاهده موسوم به «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» (INF) با روسیه مربوط باشد.

«رابرت کارور»، از مقام‌های دفتر روابط عمومی وزارت دفاع آمریکا به این پایگاه خبری گفته است: «ایالات متحده اواخر سال ۲۰۱۷ اعلام کرد در پاسخ به نقض معاهده INF از سوی روسیه، واشنگتن برنامه‌هایی را در زمینه تحقیق و توسعه موشک‌های متعارف و زمین‌پایه آغاز خواهد کرد.»

او اضافه کرد: «وزارت دفاع آمریکا بعد از تعلیق تعهدات خود ذیل INF در فوریه ۲۰۱۹ فعالیت‌هایی در زمینه طراحی مفهومی موشک‌های کروز زمین‌پایه و موشک‌های بالیستیک آغاز کرده است. این فعالیت‌ها قبلاً با تعهدات ما در این معاهده سازگار نبود.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: