* بازنگری در وضعیت حوزه‌های علمیه ضروری است
پ
کد خبر : ۱۴۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹ -10 December 2019
رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که مدرک گرایی آفت است، گفت: بازنگری در وضعیت حوزه‌های علمیه ضروری است.
به گزارش«آزادی» ، حجت الاسلام محس قرائتی پیش از ظهر سه شنبه در گردهمایی روحانیون در گرگان اظهارکرد: بنده سخنرانی خود را به طلبه‌های کت شلواری و دانشجو معلمان محدود کردم.

وی افزود: مردم سه دسته هستند یا مانند کشاورزان و کارخانه داران تولیدکننده هستند و یا مانند بازاریان و کامیون داران و ... توزیع کننده و یا مصرف کننده هستند.

قرائتی گفت: اگر مخ آخوند کار کرد مطهری می‌شود و اگر نتوانست مخ خود را بکار گیرد علم مطهری را توزیع می‌کند، اما اگر مخی برای تولید و توزیع نداشت یاد می‌گیرد و عمل می‌کند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: بلایی در حوزه به نام مدرک گرایی آمده و همه به دنبال مدرک هستند و این یک آفت است. کشور نیازی به مدرک ندارد و چندین هزار و فارغ التحصیل بیکار داریم.

وی افزود: ارزش انسان به جوهر وی است، آخوند اگر جوهر داشته باشد هیچوقت بازار وی کساد نیست.

قرائتی گفت: نامه‌ای به رهبری نوشته و گفتم که طلبه‌های امروز جوابگوی نیاز جامعه امروز نیستند، محدود هستند طلبهه‌هایی که در مهد کودک قصه گفته در دانشگاه جواب سوالات دانشجویان را بدهند.

وی بیان کرد که در جامعه هر چقدر هوا داغ‌تر باشد قدر آب بیشتر مشخص می‌شود و هرچه فساد بیشتر باشد قدر آخوند بیشتر مشخص می‌شود، اما باید آخوند و طلبه ما آماده باشد.

قرائتی افزود: دما هوای گرگان با قم متفاوت است بنابراین باید آخوند‌های گرگان باسوادتر از آخوند‌های قم باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت که باید در وضعیت حوزه‌های علمیه بازنگری شود تا نیاز‌ها جبران شود.

وی با بیان این که هنر معلمی و کلاس داری سبب شد که بنده ۴۰ سال در تلویزیون بمانم، اظهارکرد: قصه گویی، خندان، گریاندن و ... فن است که باید یک طلبه با آن آشنا باشد، زیرا افرادی که پای منبر قرار می‌گیرند متفاوت هستند.

قرائتی گفت: هر چه پای منبر می‌گویید ضامن آن هستید و نباید عمر مردم را تلف کنید. مطلبی که می‌گویید یا باید واجب و یا مستحب باشد و حداقل مشکل یک نفر در جامعه را برطرف کند.

وی با بیان این که کتابخانه آدمی را باسواد نمی‌کند، ادامه داد که امام راحل ۲۰۰ جلد کتاب بیشتر نداشت و درک و خواندن کتاب مهم است.

قرائتی افزود:‌ای کاش همه کامپیوتر‌ها را در اقیانوس اطلس ریخته و یک فیض کاشانی از آن بیرون بیاید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: پنجشنبه‌ها چرا تعطیل است؟ ۷۵ ساله هستم و از ۱۵ سالگی طلبه شدم، ۶۰ سال است که پنجشنبه‌ها تعطیل است و، چون هر سالی ۵۲ پنجشنبه دارد اگر آن را در ۶۰ ضرب کنید بیش از سه هزار روز می‌شود.

وی اضافه کرد: اگر این عدد را بر ۳۶۵ روز سال تقسیم کنید، هشت سال و نیم را شامل می‌شود و این تعداد سال از عمر من به خاطر یک قانون غلط تعطیلی پنجشنبه آتش گرفت و به هدر رفت.

قرائتی اظهارکرد: هر اندازه توفیق دارم بخاطر این است که به حرف حوزه گوش نکردم، البته تمام مراحل را گذرانده و سطح چهار بالاترین مدرک حوزه را هم دارم، اما به درس حوزه قانع نیستم.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: