* کالا‌ها نباید زیاد در گمرک بمانند
پ
کد خبر : ۱۴۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵ -10 December 2019
رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه دولت دغدغه تامین کالا‌های مورد نیاز مردم را دارد، گفت: وضعیت کشور ایجاب می‌کند کمترین ماندگاری کالا را در گمرک داشته باشیم.
به گزارش«آزادی» ، نیره پیروزبخت در آیین هشتمین جشنواره پژوهش و فناوری که در سازمان ملی استاندارد برگزار شد، با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد ماهیت پژوهشی و نظارتی دارد، اظهار کرد: توجه پژوهشی به آینده از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اهمیت تحول گرایی و توسعه منطقه ای، عنوان کرد: برای تسریع رویکرد آینده باید سیاست گذاری مناسبی داشته باشیم.

پیروزبخت با بیان اینکه سیاست‌های کلان کشور به موضوع پژوهش توجه ویژه‌ای دارد، گفت: اکنون وارد نسل پنجم می‌شویم، این نسل تمدن ساز است و مسئولان باید در سیاست‌های خود عبور از نسل چهارم را مدنظر قرار دهند، اما این موضوع اتفاق نیفتاده است.

رئیس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: بسیاری از مواقع می‌بینیم استفاده کنندگان از علم و تکنولوژی در این رابطه تخصصی ندارند و این مهم بر لزوم عبور از نسل چهارم تاکید دارد تا به نسل پنجم که نسل سرنوشت ساز کشور است، برسیم.

پیروزبخت با تاکید بر اینکه باید از فرار نخبگان جلوگیری کنیم و به آن‌ها انگیزه دهیم، گفت: شاید با این اقدام بتوانیم مسیر پیشرفت کشور را تسهیل کنیم.

پژوهشگاه سازمان استاندارد ایران ماهیتی حساس و خاص دارد

وی با اشاره به اینکه برخی مسائل موجب شده که به نقش عالمان در تولید علم توجه نداشته باشیم، گفت: بسیاری از اندیشمندان ایران به قوه مجریه مشاوره می‌دهند.

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه پژوهشگاه سازمان استاندارد ایران ماهیتی حساس و خاص دارد، عنوان کرد: فعالیت‌های این پژوهشگاه بسیار مثبت بوده است، برای هر اقدامی در این پژوهشگاه، مطالعه انجام می‌شود.

پیروزبخت با بیان اینکه اعتقاد و اعتمادی که به مجموعه پژوهشگاه سازمان استاندارد است موجب شده اقدامات مثبتی در این پژوهشگاه انجام شود که خروجی مطلوب داشته باشد، گفت: ماهیت ویژه این پژوهشگاه تحقیق محوری است.

وی با بیان اینکه نیاز ملی و بین المللی به سازمان ملی استاندارد و پژوهشگاه بالا می‌رود، گفت: همه مطالعات و تحقیقات در پژوهشگاه انجام می‌شود که در موضوع ذرت شاهد این موضوع بودیم و توانستیم از کیان خود دفاع کنیم.

استانداردسازی نیاز ملی است

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه اگر بتوانیم نیاز ملی که بحث استانداردسازی است را در مجرای پژوهشگاه تعریف کنیم، به پیشرفت می‌رسیم، گفت: اکنون در بحث شبکه «شَماک» اقدامات مهمی انجام داده ایم.

پیروز بخت با بیان اینکه مرجع سازمان ملی استاندارد پژوهشگاه است، گفت: هر موضوعی که از سوی پژوهشگاه اعلام می‌شود، قطعی است.

وی با بیان اینکه باید مرجعیت آزمایشگاه‌ها در همه جا صحیح باشد، گفت: باید در این راستا هر روز بیشتر از گذشته تلاش کنیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه بر اساس سنت قدیمی می‌گوییم استاندارد باید اجباری شود تا سازمان استاندارد ورود کند، اما این درست نیست، گفت: اکنون پژوهشگاه به این نکته رسیده که باید به گواهی دانش بنیان برسیم.

به گفته پیروزبخت، وضعیت کشور اکنون ایجاب می‌کند که کمترین ماندگاری کالا را در گمرک داشته باشیم. دولت دغدغه تامین کالا‌های مورد نیاز مردم را دارد و اگر کوچک‌ترین خللی در آزمایشگاه‌های پژوهشگاه صورت گیرد قطعا به مشکل خواهیم خورد.

وی با بیان اینکه سرعت و دقت در پژوهشگاه از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: یکی از مزایای پژوهشگاه جلوگیری از گرانی بیش از حد کالاهاست.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه نقش استاندارد و استاندارد سازی بی بدیل و یکتاست، گفت: باید بیشتر از قبل به خود و اقدامات خود اعتماد داشته باشیم.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، کالاها ، گمرک ، بماند
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: