* مردمداری و تواضع از شرایط یک روحانی موفق است
پ
کد خبر : ۱۳۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹ -06 December 2019
رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: مردمی بودن و مردم‎داری، تواضع و صمیمیت از شرایط یک روحانی موفق است که نماینده جدید، ولی فقیه در لرستان این ویژگی‎ها را دارد.
به گزارش «آزادی»  حجت الاسلام و السملمین محمد محمدی گلپایگانی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه خرم آباد افزود: حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی امام جمعه جدید خرم آباد، فرزند لرستان است که چهره‌ای شناخته شده، خانواده‌ای محترم، آبرومند، ریشه دار و اصیل هستند.

وی تصریح کرد: حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی در گذشته مسئوولیت‌های بزرگ دیگری داشتند که به نحو احسن انجام وظیفه کردند.

وی افزود: شرکت در دفاع مقدس یک امتیاز بزرگ محسوب می‌شود و امام جمعه جدید ۲۰ ماه سابقه حضور در جبهه را دارد که امید دارم و روشن است در آینده منشاء خدمات بزرگی برای استان خواهند بود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: امام جمعه موفق و موثر، فردی است که میان توده مردم در هر نوع وطبقه‌ای حضور داشته، سنگ صبور باشد، درد مردم را بشنود و گرفتاری آنان را از نزدیک لمس کند که این همان روش پیامبر اسلام (ص) است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی همچنین با بیان اینکه در جهان متمدن امروز هم همان زنده به گور کردن دختران وجود دارد اضافه کرد: در حالیکه بزرگترین خدمت را اسلام با تعالیم خود به بانوان کرده و حتی سوره‌ای هم به نام نسا به پیامبر نازل شده است.

وی با تاکید بر اینکه الگوی زنان فاطمه زهرا (س) است افزود: در جهان به اصطلاح متمدن غرب زن‌ها فقط آلت دست شهوت رانی مردان هستند و ظلم بزرگی به آن‌ها می‌شود، اما اسلام به زن عزت بخشیده است.

وی همچنین گفت: فضای مجازی یک شیطان مجسم است و فساد و گناه را در خانه به ارمغان می‌آورد بنابراین باید مراقب فرزندان خود باشیم و آن‌ها را با مهربانی با مراکز مذهبی از جمله نماز جمعه و مجالس امام حسین (ع) آشنا کنید که پادزهری برای گذر از تهدید‌ها است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب به همه مردم لرستان سلام رسانده اند و همواره از شجاعت، رشادت و دیانت و وفاداری خطه لرستان نسبت به انقلاب، نظام و رهبری یاد می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی افزود: لرستان خطه‌ای است که مردمانی شجاع و دلاور دارد که در دفاع مقدس پرونده درخشانی از خود به جای گذاشته اند و شجاعت آن‌ها در میادین جنگ زبانزد همه مردم بود.

وی اظهار داشت: مردم لرستان همچنان خود نمره قبولی خوبی دارند و نشان دادند در حوادث، ثابت قدم و پابرجا هستند.

وی همچنین با تاکید برکسب مال حلال، خدمت به مردم و پرهیز از استفاده بیت المال گفت: مسئوولان بدانند همواره در این منصب نیستند و باید از این فرصت طلایی به نفع مردم استفاده کرده و حساب پس انداز آخرت خود را پر کنند.

امروز حجت الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی نخستین نماز جمعه خود را به عنوان نماینده جدید، ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد اقامه می‌کند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: