* سناتورهای آمریکایی: ترکیه را تحریم کنید
پ
کد خبر : ۱۳۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳ -03 December 2019
همزمان با برگزاری اجلاس سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در لندن، سناتورهای آمریکایی به دولت ترامپ فشار آوردند تا ترکیه را به خاطر خرید سامانه پدافند موشکی از روسیه، تحریم کند.
به گزارش «آزادی» ، لیندزی گراهام جمهوریخواه و کریس ون هولن دموکرات در نامه ای از مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا خواستند تا ترکیه تحریم شود. در این نامه آمده است: زمان صبوری مدتهاست که به سر آمده و اکنون وقت اعمال قانون است. قصور در چنین عملی به دیگر کشورها نشان می دهد که می توانند بدون پیامدی قوانین آمریکا را بی ارزش شمارند.

به نوشته رویترز، واشنگتن و آنکارا بر سر خرید سامانه های پدافند موشکی اس ۴۰۰ روسیه که آمریکا آن را ناسازگار با سامانه های دفاعی ناتو و تهدیدی علیه جنگنده های پنهانکار اف ۳۵ می داند، درگیر بوده اند.

ترکیه با بی توجهی به تهدید تحریم های آمریکا، از ابتدای تابستان امسال اولین محموله های اس ۴۰۰ را تحویل گرفته و اعضای کنگره را خشمگین کرده است. واشنگتن در واکنش به این اقدام، آنکارا را از برنامه اف ۳۵ حذف کرد.

دولت ترامپ هنوز تحریم های قانون کاتسا علیه مشتریان محصولات نظامی روسیه را بر ترکیه اعمال نکرده است. پس از حمله ترکیه به سوریه و درگیری ارتش این کشور با کردهای متحد آمریکا، خشم قانونگذاران آمریکایی از ترکیه شدت گرفت.

از سوی دیگر، جیم ریش رئیس جمهوریخواه کمیته روابط خارجی سنا خبر داد که این کمیته در روزهای آتی برای بررسی طرح تحریم های شدید علیه ترکیه جلسه ای برگزار خواهد کرد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، سناتور ، ترکیه ، تحریم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: