* ده‌ها تروریست در الجزایر کشته و یا دستگیر شدند
پ
کد خبر : ۱۳۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۱ -03 December 2019
ارتش الجزایر در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور اعلام کرد که طی عملیاتی ۶ تروریست را کشته و ۳۶ تن دیگر را دستگیر کرده است.
به گزارش«آزادی» روز سه شنبه به نقل از یک بیانیه وزارت دفاع این کشور اعلام کرد: نیرو‌های ارتش مردمی این کشور موفق شدند با همکاری نیرو‌های ژاندارمری طی یک عملیات سرکوبی ۶ تروریست را در شهر باتنه واقع در شمال شرقی الجزایر کشته و ۳۶ تن دیگر از آنان را دستگیر کنند.

در این بیانیه آمده است که اگرچه هویت تروریست‌های دستگیرشده شناسایی شده است، اما این وزارتخانه به دلایل امنیتی قادر به انتشار کامل اسامی آنان نیست.

این بیانیه از انهدام مخفیگاه‌های تروریست‌ها خبر داد و افزود: تروریست‌های دستگیر شده در نظر داشتند با خودرو‌های بمب‌گذاری شده علیه تظاهرکنندگان در نقاط مختلف کشور عملیات انتحاری انجام دهند.

براساس این بیانیه، وزارت دفاع پس از انجام تحقیقات گسترده موفق شده بود اهداف این تروریست‌ها را شناسایی و با حمله به مواضع آن‌ها در عین حال مقادیر زیادی تسلیحات و مهمات نیز از آن‌ها کشف و مصادره کند.

بتازگی رسانه‌های کشور‌های آفریقایی اخبار و گزارش‌هایی درباره فعالیت عناصر تروریستی در شمال آفریقا منتشر کرده‌اند چرا که به‌دنبال شکست گروره تروریستی داعش در سوریه و عراق عناصر این گروه تروریستی در حال انتقال به شمال آفریقا هستند.

این عناصر با انجام عملیات‌های تروریستی درصدد مستحکم کردن جایگاه خود در منطقه هستند به همین دلیل دولت‌های آفریقایی جنگ پنهانی را با تروریست‌ها شروع کرده‌اند و هر از گاهی خبر دستگیری آنان منتشر می‌شود.

با این وجود، این دستگیری‌ها در حالی در این کشور صورت می‌گیرد که طیف گسترده‌ای از مردم این کشور در اعتراض به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ۲۱ آذرماه در این کشور به پنج نامزد انتخابات این کشور اعتراض داشته و معتقدند که حاکمیت سیاسی صرفا به این دلیل صلاحیت این افراد را تایید کرده تا بتواند سیاست‌های دولت مستعفی بوتفلیقه را تداوم بخشد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: