* حضور مردم در انتخابات سرمایه بزرگ اجتماعی نظام است
پ
کد خبر : ۱۳۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵ -01 December 2019
ریس ستاد انتخابات استان کرمانشاه، حضور مردم در انتخابات را سرمایه بزرگ اجتماعی نظام دانست و گفت: حضور مردم در صحنه انتخابات نقطه قوت نظام و برهم زننده محاسبات دشمن است.
به گزارش«آزادی» محمدابراهیم الهی تبار، باتاکید بر اینکه مردم، نخبگان و شخصیت‌های برازنده نمایندگی را انتخاب کنند، افزود: نهاد نظارتی هم در این روند موثر است و قدرت انتخاب مردم را بیشتر کند و شرایط را برای حضور جریان‌های مختلف درون نظام فراهم کند.

وی با بیان اینکه رای مردم ارزش بالایی دارد و باید برای آن دقت نظر داشته باشند، گفت: توسعه سیاسی در پی توانمندی افراد برای چگونه انتخاب کردن و چگونه انتخاب شدن است.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه شهید بهشتی از حزب به عنوان معبد خود یاد می‌کند چرا که محل تربیت انسان است، گفت: احزاب می‌توانند در بحث توانمندی مردم و چگونه انتخاب کردن موثر باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه همچنین با بیان اینکه مسائل قومی در انتخابات و رای مردم باید کنار برود، گفت: هرگونه تبلیغات افراد با عنوان داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی تخلف محسوب شده و در بررسی صلاحیت‌ها دخالت داده خواهد شد و تحرکات انتخاباتی در فضای مجازی نیز رصد و گزارش‌های آن احصا خواهد شد.

وی اظهارداشت: ستاد امنیت انتخابات در استان تشکیل شده و نخستین کار آن تهیه اطلس امنیتی انتخاباتی استان بود که نهایی شده است.

وی اضافه کرد: تهدید‌ها و چالش‌های متصور بر انتخابات را بررسی کرده و به دنبال برگزاری انتخابات امن و باسهولت دسترسی مردم به شعب اخذ رای بوده ایم.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش گفت: ملاک و فصل الخطاب در انتخابات مفاد قانون است و ماده ۲۸ قانون انتخابات حقوق انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان را مشخص کرده است.

الهی تبار افزود: حداقل سن داوطلبان ۳۰ سال و حداکثر ۷۵سال در زمان ثبت نام باید باشد.

وی اظهار داشت: هیات اجرایی بر اساس مستندات وظیفه دارند در مورد بررسی صلاحیت نظر خود را اعمال کنند و کسی که براساس مفاد قانون شرایط داوطلبی انتخابات مجلس را نداشته باشد رد صلاحیت خواهد شد.

فرایند رسمی انتخابات از ساعت هشت صبح امروز (یکشنبه) با دستور وزیر کشور در استان کرمانشاه کلید خورد.

زمان ثبت نام از داوطلبان از ساعت هشت صبح دهم آذرماه آغاز و تا ساعت ۱۸ روز شنبه شانزدهم آذرماه ادامه خواهد یافت.

فرمانداری‌های کرمانشاه، اسلام آبادغرب، کنگاور، قصرشیرین، پاوه و سنقروکلیایی که به عنوان مرکزیت حوزه‌های انتخابی استان انتخاب شده اند کار نام نویسی از نامزد‌های حضور در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را بر عهده دارند.

در حوزه انتخابیه کرمانشاه سه نماینده، در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو یک نماینده، در حوزه انتخابیه قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب یک نماینده، در حوزه انتخابیه اورامانات (روانسر، پاوه، ثلاث باباجانی و جوانرود) یک نفر، در حوزه انتخابیه کنگاور، هرسین و صحنه یک نماینده و در حوزه سنقروکلیایی نیز یک نماینده راهی صحن مجلس شورای اسلامی خواهند شد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۳ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، حضور ، انتخابات
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: