* سخنگوی کمیسیون بهداشت: مشکلات ناشی از آنفلونزا را پیگیری می‌کنیم/ منتظر گزارش وزارت بهداشت هستیم
پ
کد خبر : ۱۳۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۹ -01 December 2019
اکبر ترکی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان وی در پاسخ به اینکه رقم دقیق مرگ و میر ناشی از آنفلوانزا تا کنون چقدر بوده است؟ گفت: «آماری که ما در اختیار داریم همان است که اعلام کرده‌اند یعنی 17 نفر».

بیماری آنفلوانزا امسال سه هفته زودتر از راه رسید و گویا خیلی‌ هم قوی‌تر. عدد و رقم‌های اعلامی غیر دقیق از تعداد مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری و توصیه‌های پی‌درپی به مردم برای مراقب بیشتر ضرورت توجه به این موضوع و پیگیری آن توسط نهادهای ذی‌ربط را دوچندان می‌کند. انتظار می‌رود که مجلس شورای اسلامی به عنوان خانه ملت نیز ساکت نمانده و با استفاده از ابزارهای نظارتی خود حداقل در ارائه آمار دقیق و معتبر از قربانیان آنفلوانزا گامی بردارد.


به گزارش «آزادی»، اکبر ترکی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان البته از تلاش‌های کمیسیون متبوع خود می‌گوید. او در گفت‌وگویی با «آزادی» گفت: « ما سوالاتی کرده‌ایم و قرار شده که جمع بندی کنند و به ما ارائه کنند. حتما بعد از گرفتن این گزارش نتیجه را به اعلام خواهیم کرد. اکنون در هفته تعطیلی مجلس هستیم اما رئیس کمیسیون و دیگر اعضا به صورت پراکنده از مسئولان وزارت بهداشت پیگیری کرده‌اند و توضیحاتی نیز ارائه کرده‌اند. انشالله بعد از یک جمع‌بندی کلی نتیجه را خواهیم گفت».
وی در پاسخ به اینکه رقم دقیق مرگ و میر ناشی از آنفلوانزا تا کنون چقدر بوده است؟ گفت: «آماری که ما در اختیار داریم همان است که اعلام کرده‌اند یعنی 17 نفر».


ترکی ضمن تایید اینکه عدد 17 با اخباری که از استان‌های مختلف منتشر می‌شود، همخوانی ندارد، گفت: « این درست است اما ما باید اول از این‌ها یک گزارش کتبی و رسمی بگیریم و اگر در آن گزارش آمار خلاف واقع ارائه شده بود آن وقت بپرسیم چرا؟‌اگر هم که آمار درست باشد که باید بر اساس آن موضوع را بررسی کرد».


این نماینده مجلس همچنین گفت: «توجه داشته باشید که امسال مشکلاتی مثل شیوع سه هفته زودتر آنفلونزا و سردی آب و هوا را داشته‌ایم. با همه این‌ها ما ظرف این چند روز آینده بررسی‌ها را انجام خواهیم داد و اعلام می‌کنیم. اگر این هفته کمیسیون هم تشکیل نشود، احتمالا یک کمیته‌ای را برای بررسی این مساله تشکیل می‌دهیم تا بتوانیم جوابگوی مردم باشیم».

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: