* کُردهای شمال سوریه 110 خانواده داعشی را آزاد کردند
پ
کد خبر : ۱۳۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰ -28 November 2019
مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه خبر داد که گروه موسوم به «خودمختاری شمال و شمال شرق سوریه»، 110 خانواده عناصر داعش را آزاد کردند.
به گزارش«آزادی» ، مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه (نزدیک به معارضان) از آزادسازی حدود ۱۱۰ خانواده داعشی خبر داد.

دیدبان می‌گوید که گروه موسوم به «خودمختاری شمال و شمال شرق سوریه» ۱۱۰ خانواده داعشی را که اهل رقه واقع در شمال سوریه بودند، آزاد کرده است.

به گزارش این مرکز، تعداد افراد آزاد شده، حدود ۴۰۰ زن و کودک است. این اقدام کُردها، در «تکمله نتایج نشست شورای دموکراتیک سوریه با سرشناسان عشایر در همایش عشایر سوریه است».

این همایش سیزدهم اردیبهشت سال جاری برگزار شد. شورای دموکراتیک شاخه سیاسی شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» است که وابسته به آمریکا هستند؛ هر چند آمریکا در جریان آغاز تجاوز نظامی ترکیه به شمال سوریه تحت عنوان «چشمه صلح»، پشت آنان را خالی کرده بود.

کُردها ادعا کردند که این همایش «نشست ملی-سوری» بوده و برای جلوگیری از «طرح‌های اشغالگرایانه مناطق سوریه از طریق باز کردن درها به روی ترکیه است تا این کشور بتواند مناطق سوریه مانند جرابلس، اعزاز، الباب و عفرین و مناطق گسترده‌ای از ادلب را اشغال کند».

خودمختاری کُرد در ادامه مدعی شد که «متأسفانه اشغالگری‌های ترکیه تحت عنوان مصالحه صورت گرفت. این افراد حق ندارند درباره تمامیت ارضی سوریه و حاکمیت دولت سوریه سخن بگویند».

این در حالی است که نیروهای دموکراتیک سوریه، اوایل شهریور سال جاری در اقدامی علیه حاکمیت ارضی سوریه، از آغاز اجرای توافق ایالات متحده آمریکا و ترکیه برای ایجاد منطقه موسوم به «امن» در شمال سوریه خبر دادند (جزئیات بیشتر).

ترکیه و آمریکا توافق کرده بودند که برای دور شدن شبه‌نظامیان کُرد از مرز ترکیه، در مرز شمالی سوریه «منطقه‌ امن» ایجاد کنند؛ توافقی که دولت سوریه آن را تجاوز به حاکمیت خود دانست و ضمن محکومیت آن، تأکید کرد که هدف از این مداخلات، طولانی و پیچیده شدن بحران و آسیب رساندن به تمامیت ارضی سوریه است.

پیش از این نیز، در کُردها در دوم مرداد سال جاری ده‌ها خانواده داعشی را از الهول آزاد کردند. این خانواده‌ها پس از آزادی، به شهر «منبج» اعزام شدند.

اردوگاه الهول در شمال شرق سوریه قرار دارد و مرکز اسکان خانواده‌های عناصر داعش است. منابع خبری اخیرا اعلام کردند (+) که روانشناسان آمریکایی در این اردوگاه، با تأکید بر اصول وهابیت، در حال تربیت نسل جدیدی از تروریستهای تکفیری هستند.
منبع: فارس
برچسب ها: آزادی ، کرد ، شمال ، سوریه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: