* عربستان: نماینده کنگره آمریکا جاسوس ایران است
پ
کد خبر : ۱۳۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴ -26 November 2019
بنگاه دورغ‌پراکنی سعودی‌ها مدعی است مدارکی وجود دارد که نشان می‌دهد یک نماینده مسلمان کنگره آمریکا در ازای دریافت پول، با واسطه قطر، اطلاعات محرمانه‌ای را در اختیار ایران قرار داده است.
به گزارش«آزادی» ، جروزالم پست با استناد به روایت ساختگی «العربیه» و همچنین مدارک ارائه شده به دادگاه ایالتی فلوریدا، مدعی شد «ایلهان عمر» عضو مسلمان و دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در ازای دریافت مبلغی از سوی دولت قطر، اطلاعات محرمانه‌ای را از طریق برخی واسطه‌ها به ایران منتقل کرده است.

ادعا علیه خانم عمر از سوی «آلن بندر» تاجر کانادایی کویتی‌الاصل و در جریان ادای شهادت علیه «خالد بن حماد آل ثانی» برادر امیر قطر، مطرح شده است.

گفتنی است برادر امیر قطر متهم است که به محافظ شخصی خود دستور قتل ۲ نفر و گروگان گرفتن یک شهروند آمریکایی را داده است.

اتهامات علیه خالد بن حماد آل ثانی و ایلهان عمر برای اولین بار از سوی رسانه سعودی «العربیه» مطرح شده است.

بیشتر بخوانید:
خودم را توریست جا زدم ۵۰ میلیونش را دزدیدم تا ادب شود
اعضای کنگره آمریکا با سیاست ترامپ درباره ایران مخالفت کردند
بندر مدعی است «محمد بن احمد بن عبدالله آل مسند» مشاور امور امنیتی امیر قطر و ۲ مقام عالیرتبه دیگر در جریان دیداری که با وی داشته‌اند، گفته‌اند «اگر به واسطه پول ما (قطر) نبود، ایلهان عمر هم مثل سایر پناهجویان سیاه‌پوست سومالی که در آمریکا زندگی می‌کنند؛ امورات خود را از راه جمع کردن اعانه خدمات اجتماعی و تمیز کردن میز رستوران‌ها می‌گذراند».

بندر همچنین مدعی است این مقامات قطری از وی خواسته‌اند سیاستمداران و روزنامه‌نگاران آمریکایی را در جهت تامین منافع دوحه اجیر کنند و هنگامی که با مخالفت وی روبرو شدند، تاکید کردند که هم‌اکنون هم چند تن از چهره‌های برجسته آمریکا از آن‌ها مواجب می‌گیرند که ایلهان عمر گل سر سبدشان است!

بندر همچنین مدعی است که قطری‌ها ایلهان را قبل از آنکه نامزد انتخابات کنگره آمریکا شود اجیر کرده و بعد زمینه را برای ورود وی به دنیای سیاست هموار کرده‌اند.

علاوه بر انتقال اطلاعات حساس به ایران با وساطت دولت قطر، ایلهان همچنین متهم به ابراز ارادت به رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری ترکیه در جریان دیداری است که در سال ۲۰۱۷ محقق شد.

گفتنی است سخنگوی دفتر ایلهان عمر در بیانیه‌ای خطاب به جروزالم پست، ضمن رد این اتهام‌ها، عربستان سعودی را متهم کرد که از نخستین روز عضویت وی در کنگره آمریکا، راه بی‌اعتبار کردن وی را در پیش گرفته و داستان جعلی العربیه نیز با همین هدف منتشر شده است.

ایلهان عمر به دلیل مواضع ضدصهیونیستی که دارد همواره از سوی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا و محافل وابسته به رژیم اسرائیل، مورد حمله واقع شده است.
منبع: برنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: