* اعتراض ایران به اتحادیه جهانی کشتی بابت لغو میزبانی ایران
پ
کد خبر : ۱۳۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲ -26 November 2019
به گفته رئیس کمیته ملی المپیک ایران بابت لغو میزبانی ایران در جام جهانی کشتی به صورت رسمی به اتحادیه جهانی این رشته اعتراض کرده و منتظر اعلام تاریخ جدید برای میزبانی است.
به گزارش «آزادی» ، سیدرضا صالحی امیری با بیان اینکه مراتب اعتراض خود را به فدراسیون جهانی کشتی اعلام کردیم و به طور رسمی پیگیر تاریخ جدید برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی در تهران هستیم، گفت: لغو میزبانی ایران در جام جهانی کشتی فرنگی کاملا غیر منطقی بود. دیروز کتبا اعتراض خود را به آقای لالویچ رییس فدراسیون جهانی کشتی اعلام کردیم.

وی ادامه داد: امروز هم با روسای کمیته ملی المپیک سه کشور روسیه ژاپن و گرجستان مکاتبه و اعلام آمادگی و امنیت کامل ایران را برای برگزاری هرگونه رویداد بین المللی در ایران اعلام خواهیم کرد.

رئیس کمیته ملی المپیک خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد این تصمیم گیری عجولانه، احساسی و تحت تاثیر تبلیغات ناصحیح غربی‌ها بوده است. ما از سه موضع کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان و دولت جمهوری اسلامی ایران رسما اعلام کردیم که ایران در امنیت کامل است و برای برگزاری هیچ رویدادی مشکلی ندارد.

صالحی امیری به عنوان نمونه میزبانی شایسته ایران در جام جهانی شمشیربازی را مطرح کرد و گفت: این بازی‌ها در کمال آرامش و امنیت در تهران برگزار شد. رویداد‌های بسیار دیگری را هم به عنوان نمونه میتوان مطرح کرد. ما پیگیر این قضیه هستیم و امیدواریم پس از دریافت پاسخ فدراسیون جهانی کشتی مسابقات جام جهانی را بزودی با یک تاریخ جدید برگزار کنیم.

وی ادامه داد: به اعتقاد من با عزم کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون کشتی این قضیه بزودی حل و فصل و جام جهانی کشتی فرنگی در تهران خواهد شد.

صالحی امیری در پایان در خصوص وضعیت کنونی سهمیه‌های کسب شده ایران برای المپیک ۲۰۲۰ توکی گفت: تا کنون ۲۶ سهمیه بدست آوریده ایم که قابل قبول و روند مثبت است. وظیفه ما و وزارت ورزش پشتیبانی حداکثری از تمام فدراسیون‌های المپیکی است و الان تمام آن‌ها درگیر کسب سهمیه‌های بیشتر هستند. به طور هفتگی در ستاد عالی بازی‌های المپیک به ریاست دکتر سلطانی فر بحث‌های تخصصی در مورد تمام رشته‌ها انجام و تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود. سعی می‌کنیم طی چند روز آینده توسط نصرالله سجادی سرپرست کاروان اطلاعات جامع تری را در اختیار مخاطبان قرار دهیم.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، اعتراض ، کشتی ، میزبانی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: