* روسیه بدنبال فروش اس۴٠٠‌های بیشتر به ترکیه است
پ
کد خبر : ۱۳۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷ -26 November 2019
مدیرکل شرکت تسلیحاتی روس آبارون اکسپورت روسیه از برنامه امضای قرارداد جدید با ترکیه برای صادرات مجموله جدید تسلیحات پدافند موشکی اس-۴۰۰ به این کشور خبر داد.
به گزارش«آزادی» «الکساندر میخییف» روز سه‌شنبه به ریانووستی گفت که قرار است قرارداد برای تحویل محموله جدید اس۴۰۰ به ترکیه در سال ۲۰۲۰ امضا شود.
 
روسیه تابستان گذشته تسلیحات پدافند موشکی اس۴۰۰ برای چهار گردان موشکی مطابق قراردادی به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار را به ترکیه تحویل داد.
 
در ان قرارداد امکان تحویل تسلیحات اس۴۰۰ برای یک هنگ موشکی نیز پیش‌بینی شده است.
 
مدیر شرکت دولتی روس آبارون اکسپورت گفت که طرف روسی امیدوار است که در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ اسناد برای تحویل محموله جدید اس۴۰۰ به ترکیه امضا شود.
 
میخییف تصریح کرد که همکاری‌های فنی-نظامی روسیه و ترکیه به فروش اس-۴۰۰ به این کشور محدود نمی‌شود و برنامه‌های گسترده‌ای تدارک دیده شده است.
 
مجموعه‌های پدافند موشکی اس۴۰۰ یا تریومف (در طبقه بندی ناتو اس.‌ای -۲۱) پیشرفته‌ترین تسلیحات پدافند موشکی روسیه است که هواپیما‌ها را تا برد ۴۰۰ کیلومتری هدف قرار می‌دهد و موشک‌های تاکتیکی تا شعاع ۶۰ کیلومتری دارد.
 
تحویل مجموعه‌های پدافند موشکی اس-۴۰۰ به ترکیه با مخالفت شدید آمریکا روبرو شد و واشنگتن فشار‌های گسترده‌ای را برای انصراف آنکارا از خرید این تسلیحات از مسکو بکار بست.
 
اما با این وجود رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه هر گونه فشار آمریکا علیه کشورش را رد کرده و گفته است که ترکیه به عنوان کشور مستقل حق خرید هر نوع تسلیحات لازم برای خود را دارد.
 
رئیس جمهور ترکیه به تازگی در مصاحبه با خبرگزاری رویترز درباره سامانه پدافند هوایی اس۴۰۰ اظهار داشت: این اقدام برای صلح منطقه ضروری بود. این سامانه تهاجمی نبوده و دفاعی است و ما نیز به چنین پدافندی نیاز داشتیم.
 
بر اساس اطلاعات رسانه‌های روسی ترکیه همچنین با روسیه برای خرید جنگنده‌های سوخو-۵۷ که نسل پنجم جنگنده‌های روسی است مذاکره می‌کند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، روسیه ، اس 300 ، ترکیه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: