* ایستگاه آخر نتانیاهو کجاست؟
پ
کد خبر : ۱۳۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰ -23 November 2019
رژیم صهیونیستی این روز‌ها به دنبال انتشار نتایج تحقیقات ۳ ساله در ارتباط با پرونده فساد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن که روز پنجشنبه منتشر شد، اکنون در شرایطی بسیار نامشخصی در ارتباط با یافتن شخصی برای تشکیل کابینه و خروج از وضعیت فعلی بسر می‌برد.
به گزارش«آزادی» اکنون با توجه به برگزاری دو دوره انتخابات پارلمانی و معرفی افراد مختلف برای تشکیل کابینه این سوال مطرح است که آیا "بی بی" با توجه به چنین پرونده فسادی می‌تواند با فریبکاری دوباره قدرت را به دست آورد یا جرم فساد مالی وی را به قعر جهنم سیاسی می‌کشاند؟

آویخای مندلبلیت دادستان رژیم صهیونیستی با تاخیر زیاد و پس از درخواست‌های مکرر وکلای نتانیاهو برای به تعویق انداختن جلسه دادگاه استماع اتهام‌های نخست وزیر رژیم صهیونیستی، روز پنجشنبه نهایتا علیه وی اعلام جرم به خاطر فساد مالی و تقلب کرد.

نتانیاهو رهبر حزب لیکود که برای تشکیل کابینه با بنی گانتس رهبر حزب "آبی و سفید" در تقابل است در چنین وضعیتی با وجود اتهامات فساد مالی شرایط سختی را برای مبارزه با گانتس پیش رو دارد.

گانتس پس از شکست نتانیاهو در تشکیل کابینه در دور دوم انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی، از سوی روون ریولین رییس این رژیم مامور تشکیل دولت شد.

رهبر حزب "آبی و سفید" ۲۸ روز فرصت داشت تا از طریق مذاکره با احزاب در سرزمین‌های اشغالی کابینه ائتلافی را تشکیل دهد، اما وی همانند نتانیاهو در این امر شکست خورد. در حالی که تمام راه‌ها برای ایجاد کابینه پیموده شده، حالا نوبت به اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی است که شخص مورد نظر را در طول ۲۱ روز معرفی کنند.

اکنون باید دید با وجود جرم فساد مالی و تقلب علیه نتانیاهو آیا نمایندگان کنست باز هم به رهبر حزب لیکود فرصت تشکیل کابینه را خواهند داد؟ گزارش‌های دیروز نشان می‌دهد که پس از اعلام جرم علیه نخست وزیر رژیم صهیونیستی برخی مقامات حزب لیکود پشت پرده در حال آغاز مذکرات در راستای سرنگونی نتانیاهو و یافتن جایگزینی برای او هستند و تصمیم مقامات ارشد لیکود نشان از ترس آنان نسبت به کمرنگ شدن نقش این حزب در کابینه آینده رژیم اسرائیل دارد.



در همین حال تمایل برای کناره گیری "بی بی" از صحنه قدرت در میان ساکنان سرزمین‌های اشغالی نیز مشاهده می‌شود، در حالی که نتایج نظرسنجی روز جمعه شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که بیش از نیمی از آنان خواستار استعفای نتانیاهو هستند.

از سوی دیگر با اعلام جرم علیه نخست وزیر رژیم اسرائیل، دادستان کل این رژیم در مرحله بعد به دنبال لغو مصونیت سیاسی نتانیاهو توسط کنست خواهد بود تا بتواند او را دستگیر کند.

** سرنوشت نتانیاهو در انتخابات سوم

با موقعیت پیش آمده برای نتانیاهو در صورت کشیده شدن انتخابات رژیم صهیونیستی به دور سوم، وی شانس زیادی را برای ماموریت تشکیل کابینه نخواهد داشت.

در چنین شرایطی نتانیاهو در روز‌های گذشته به تصمیمات اویگدور لیبرمن رهبر حزب "اسرائیل خانه ما" برای پیوستن به کابینه ائتلافی خود چشم دوخته بود، ولی لیبرمن روز چهارشنبه گذشته اعلام کرد به هیچکدام از احزاب راست یا میانه نخواهد پیوست.

این تصمیم رهبر حزب اسرائیل خانه ما احتمال برگزاری دور سوم انتخابات را قوت می‌بخشد.

شرایط کنونی موجب شده است تا کارشناسان سیاسی اعلام کنند که هجمه انتقادات علیه نتانیاهو کار را برای وی در دور بعدی انتخابات احتمالی سخت‌تر خواهد کرد.

این در حالی است که نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در روز‌های اخیر با اعلام کودتا علیه خود سخت می‌کوشد تا خود را در صحنه قدرت حفظ کند و گفته به هیچ وجه استعفا نخواهد داد.

اکنون این سوال باقی می‌ماند که آیا "بی بی" همانند قبل خود را با فریبکاری و فرافکنی در صحنه سیاسی حفظ خواهد کرد یا ایستگاه آخر برای او قعر جهنم خود ساخته در سال‌های
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: