* در یک ماه گذشته در فولاد یزد حادثه نداشتیم
پ
کد خبر : ۱۳۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳ -23 November 2019
دبیر اجرایی خانه کارگر یزد از بهبود ایمنی در کارخانه فولاد یزد خبر داد. در ماه‌های گذشته این کارخانه شاهد چند حادثه مرگبار بوده است.
به گزارش «آزادی»  کارخانه «فولاد یزد» در روزهای پایانی تابستان امسال بسیار خبرساز شد؛ در هفته‌ی آخر شهریورماه، حادثه برق‌گرفتگی در کارخانه فولاد یزد، جان یک کارگر را گرفت و به مصدومیت کارگری دیگر انجامید؛ درست یک هفته قبل از آن، در همین واحد فولاد، نشت گاز، موجب مرگ یک کارگر شده بود.

در همان زمان، تشکل‌های کارگری استان یزد، خواستار پیگیری اوضاع ایمنی در کارخانه فولاد یزد و قوی‌تر شدن بحث نظارت در این کارخانه قدیمی شدند.

علی محمد دهقانی (دبیر اجرایی خانه کارگر استان یزد) در ارتباط با شرایط فعلی این کارخانه و پیگیری‌های صورت گرفته، می‌گوید: پس از بروز حوادث مرگبار در فولاد یزد، جلسه‌ای با مدیرعامل کارخانه در وزارت کار برگزار شد که ما هم حضور داشتیم؛ در آن جلسه، یکسری مسائل تذکر داده شد. همچنین ایرادات ایمنی کارخانه بیان و در نهایت، قرار شد مشکلات موجود را رفع کنند.

وی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین خروجی‌های این جلسه، بحث فعال شدنِ کمیته ایمنی و بهداشت کار در این کارخانه بود که این کمیته بایستی با نظارت دقیق بر اجرای آیین‌نامه‌های ایمنی و بهداشت کار تمرکز نماید.

دبیر اجرایی خانه کارگر یزد افزود: در آن جلسه، تصمیمات خوبی گرفته شده و امیدواریم اتفاقات خوبی در فولاد یزد بیفتد.

به گفته‌ی دهقانی، پس از برگزاری جلسه، در یک ماه اخیر در فولاد یزد حادثه نداشتیم و این می‌تواند پیش‌درآمد خوبی بر تغییرات ایمنی و بهداشت کار در این کارخانه باشد.

دهقانی در پاسخ به این سوال که معمولاً در کدام بخش‌های کارخانه‌های یزد، حادثه بیشتر اتفاق می‌افتد و آیا کارگران پیمانکاری به نسبت بیشتر در معرض خطر قرار دارند، افزود: در برخی کارخانه‌های یزد، کارگران پیمانکاری نیز داریم اما در فولاد یزد همه کارگران قرارداد مستقیم با خود کارفرمای اصلی هستند؛ بحث حادثه‌خیزی کارخانه به میزان رعایت اصول ایمنی و اجرای آیین نامه‌ها بستگی دارد؛ امیدواریم دیگر شاهد حادثه مرگبار در کارخانه‌های فولاد استان یزد نباشیم.
منبع: ایلنا
برچسب ها: آزادی ، فولاد ، حادثه ، ماه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: