* عرضه نان کنجدی فقط با درخواست مشتری
پ
کد خبر : ۱۳۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶ -23 November 2019
در حالیکه طبق قانون نانوایی‌های سنگک و بربری تنها در صورت درخواست مشتری مجاز به عرضه نان به صورت کنجددار و افزایش قیمت از این ناحیه هستند، اما همچنان تعدادی از نانوایی‌ها نان تولیدی را به صورت کنجددار عرضه می‌کنند.
در حالیکه طبق قانون نانوایی‌های سنگک و بربری تنها در صورت درخواست مشتری مجاز به عرضه نان به صورت کنجددار و افزایش قیمت از این ناحیه هستند، اما همچنان تعدادی از نانوایی‌ها نان تولیدی را به صورت کنجددار عرضه می‌کنند.

به گزارش «آزادي»، در سال‌های اخیر کنجدددار کردن نان سنگک و بربری به بهانه‌ای برای افزایش قیمت نان نسبت به قیمت‌های مصوب و گران‌تر فروختن آن تبدیل شده است.

در این زمینه کار به جایی رسیده بود که قبل از اعلام نرخ‌های جدید نان و طرح‌های تشدید نظارت بر نانوایان، بیشتر واحد‌های نانوایی تنها نان کنجددار عرضه کرده و عملا مشتری را مجبور به خرید نان کنجددار می‌کردند یا اینکه در صورت درخواست مشتری، نان ساده را با تاخیر آماده کرده و تحویل می‌دادند.

اما از مهر ماه امسال که نرخ‌های جدید نان اعلام شد این موضوع نیز مدنظر مسئولان مربوطه قرار گرفت و در نهایت معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد که "براساس ابلاغیه صورت گرفته به نانوایان، اولویت پخت و عرضه با نان ساده بوده و پخت نان با افزودنی‌ها و یا وزن متفاوت، فقط با تقاضای مشتری انجام خواهد شد. "

در این شرایط مشاهدات میدانی خبرنگار ایسنا از یک نانوایی سنگک در محدوده خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، نشان می‌دهد که این واحد صنفی نه تنها این موضوع را رعایت کرده بلکه نسبت به اطلاع‌رسانی آن به مشتریان نیز اقدام و جمله‌ای به مضمون "نان کنجدی فقط با درخواست مشتری عرضه می‌گردد" را در محل دید مشتریان نصب کرده است.

در این زمینه با توجه به آنکه تعدادی از مصرف‌کنندگان از نظر ذائقه تمایلی به مصرف نان کنجدی نداشته و از سوی دیگر نان کنجدی ۵۰۰ تومان گران‌تر از نان ساده است، بهتر است اتحادیه نانوایان و اتاق اصناف طی ابلاغیه‌ای تمام نانوایان را ملزم به نصب چنین اطلاعیه‌ای در محل نانوایی کنند؛ تا دیگر شاهد تخلفی همچون عرضه نان کنجدی اجباری در نانوایی‌ها نباشیم.

البته باز هم مشاهدات خبرنگار ایسنا نشان می‌دهد که برخی از واحد‌های نانوایی همچنان پخت اصلی‌شان نان کنجددار است و مصوبه عرضه نان ساده را رعایت نمی‌کنند که اجحاف در حق مشتری است.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: