* اقدامات اجرایی تفاهم نامه ایران و چین توسعه یابد
پ
کد خبر : ۱۳۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰ -16 November 2019
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در دیدار با رئیس ستاد رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون ملی نظارت جمهوری خلق چین گفت:اقدامات اجرایی در راستای تفاهم‌نامه همکاری ایران و چین توسعه یابد.
به گزارش «آزادی» ، چن گو منگ رئیس ستاد رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون ملی نظارت جمهوری خلق چین و هیأت همراه با حضور در سازمان بازرسی کل کشور با رئیس و معاونین سازمان دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین درویشیان در این دیدار با بیان اینکه «سازمان بازرسی کل کشور به‌عنوان عالی‌ترین نهاد مبارزه با فساد در ایران شناخته می‌شود» افزود: سازمان بازرسی کل کشور درعین‌حال بالاترین نهاد آمبودزمانی؛ یعنی نهاد رسیدگی‌کننده به شکایات مردم نیز است.

حجت‌الاسلام‌ درویشیان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فساد و ناراستی در هیچ فرهنگ، مذهب، دین، آئین و حکومت و کشوری پذیرفته نیست، لذا مبارزه با فساد یک هدف مشترک همه ملت‌ها به‌ویژه چین است و در رابطه با مقابله با فساد و شناسایی و رفع ساختارهای فسادزا، سازمان بازرسی کل کشور ایران، اقدامات مؤثری را انجام داده است.

وی با تأکید بر همکاری و افزایش تعامل دو کشور در زمینه مبارزه با فساد گفت: برخی شیوه‌های مبارزه با فساد که در کمیسیون نظارت چین مورد توجه است، شیوه‌های نو و مؤثری است که ما این آمادگی را داریم که هم شیوه‌ها، دستاوردها و نوآوری‌هایی که ایران در زمینه مقابله با فساد و ارتقای سلامت نظام اداری داشته را به طرف چینی منتقل کنیم و هم این آمادگی را داریم که از تجارب کمیسیون نظارت چین استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام‌ درویشیان درباره توسعه همکاری‌های دو کشور در زمینه مبارزه با فساد گفت: تفاهم‌نامه همکاری که پیش‌ازاین بین دو کشور منعقد شده است، باید تکمیل شود و اقدامات عملی و اجرایی در این زمینه توسعه پیدا کند.

وی درباره توسعه روابط دو کشور در قالب سازمان همکاری‌های شانگهای خاطرنشان کرد: ایران عضو ناظر این سازمان است که درخواست ما این است که عضو دائم این سازمان و پیمان باشیم تا امکان همکاری و بهره‌مندی از این پیمان برای ایران بیشتر فراهم شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره افزایش همکاری و تعامل دو کشور در راستای تقویت ابتکار «یک پهنه و یک‌راه» و «مسیر ابریشم دریایی» تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در این خصوص آمادگی خود را اعلام می‌کند و امیدواریم همکاری ایران و چین که سابقه روابط دیرینه در همه زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی داشته‌اند، بیشتر از گذشته، تداوم و افزایش پیدا کند.

حجت‌الاسلام درویشیان در پایان خاطرنشان کرد: انتظار من این است که در دوره‌ای که با تروریسم اقتصادی از سوی آمریکا مواجه هستیم، کمیسیون نظارت چین که از یک جایگاه بسیار بالا و مؤثری در چین و حزب کمونیست چین برخوردار است، در راستای رفع موانع و توسعه روابط اقتصادی دو کشور کمک کند.

در بخش دوم این دیدار چن گو منگ رئیس ستاد رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون ملی نظارت جمهوری خلق چین و عضو کمیسیون مرکزی بازرسی انضباطی حزب کمونیست، با ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: سازمان بازرسی کل کشور ایران همواره یکی از شرکای مهم کمیسیون نظارت و بازرسی چین بوده و خواهد بود. در گذشته این همکاری‌ها عمق بسیار خوبی داشته و در جریان سفر رئیس قبلی سازمان بازرسی ایران به چین، مذاکرات بسیار خوبی در راستای تجارب دو کشور در زمینه مبارزه با فساد داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: دو کشور از تاریخ بسیار کهنی برخوردار هستند و زمینه همکاری تاریخی دو کشور در کتاب‌های تاریخی مشهود است و در زمان کنونی نیز ایران و چین توانستند پتانسیل‌های یکدیگر را شناخته و در راستای ارتقای همکاری بیشتر گام‌های اساسی بردارند.

وی پیشنهادهای رئیس سازمان بازرسی کل کشور را سازنده و در راستای پیشبرد اهداف دو ملت ارزیابی کرد و گفت: ما تمام این پیشنهادها را به جد دنبال خواهیم کرد تا این‌گونه سفرها پربارتر و اجرایی‌تر شود. حتماً گزارش نهایی این سفر و دیدارهایی که در جریان آن انجام شد را در اختیار اعضای بالای حزب کمونیست خواهیم گذاشت. هر کاری که در چارچوب اختیارات ما باشد، انجام خواهیم داد و گزارش آن را از طریق معاونت بین‌الملل به اطلاع سازمان بازرسی کل کشور ایران خواهیم رساند.

رئیس ستاد رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون ملی نظارت چین با تأکید بر تحکیم همکاری‌های دو طرف گفت: کمیسیون نظارت چین و سازمان بازرسی کل کشور با توجه به اینکه به لحاظ ساختاری نیز به هم نزدیک هستند، می‌توانند با تحکیم قراردادهای فی‌مابین در راستای اجرایی شدن همکاری‌ها نقش بسیار مهمی ایفا کنند.

همچنین هیأت چینی با حضور در سمینار «هم‌اندیشی کمیسیون ملی نظارت و بازرسی انضباطی حزبی جمهوری خلق چین و سازمان بازرسی کل کشور»، تجارب خود در زمینه مبارزه با فساد و رسیدگی به شکایات مردمی را در اختیار بازرسان و کارشناسان سازمان قرار داده و به سؤالات آنان پاسخ گفتند.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، اقدامات ، اجرایی ، ایران ، چین
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: