* فرستاده مکرون تسریع در تشکیل دولت لبنان را خواستار شد
پ
کد خبر : ۱۳۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۴ -14 November 2019
فرستاده "امانوئل مکرون" رئیس جمهور فرانسه به لبنان، تسریع در تشکیل دولت شایسته و کارآمد را که بتواند پاسخگوی خواسته‌های لبنانی‌ها باشد، خواستار شد.
به گزارش «آزادی» ، "کریستوف فارنو" امروز پنجشنبه با ابراز نگرانی از مشکلات بزرگی که لبنان با آن روبه رو است، افزود: فرانسه همواره در هر شرایطی خوب یا دشوار، در کنار لبنان بوده است و بحران سیاسی، اقتصادی و اجتماعی لبنان قابل درک است؛ "هدف از سفر من به لبنان شنیدن خواسته‌های لبنانی‌ها است نه تحمیل راه حل بر آنان".

وی ماموریت خود در سفر به لبنان را در چارچوب دوستی عمیق دو کشور و احترام به حاکمیت لبنان برشمرد.

فارنو سه شنبه وارد بیروت شد و روز گذشته با میشل عون رئیس جمهور، سعد حریری نخست وزیر دولت پیشبرد امور و جبران باسیل وزیر خارجه دیدار کرد.

این در حالی است که از زمان استفعای سعد حریری از نخست وزیری لبنان، دولت پیشبرد امور به ریاست حریری به کار خود ادامه داده است و رایزنی‌ها برای تشکیل دولت ادامه دارد.

لبنان از شامگاه ۲۵ مهر ماه (۱۷ اکتبر) صحنه اعتراضات مردمی بوده است که همچنان در برخی مناطق پایتخت و شهر‌هایی مانند طرابلس در شمال و صیدا در جنوب ادامه دارد و معترضان اغلب در برابر موسسات دولتی از جمله بانک ها، شرکت‌های مخابراتی و شرکت آب و برق تجمع کرده و اعتراض خود را به وضعیت معیشتی و اقتصادی و سوء خدمات عمومی از جمله قطع مکرر برق اعلام کرده اند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: