* تازه‌ترین دستاورد‌های ایران‌ساخت لیزر و فتونیک عرضه شد
پ
کد خبر : ۱۳۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹ -10 November 2019
تازه‌ترین دستاورد‌های ایران‌ساخت لیزر و فتونیک در نمایشگاه بین‌المللی تهران عرضه شد.
به گزارش «آزادی» ، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ظهر امروز در نمایشگاه بین المللی تهران حاضر شد و از محصولات فناورانه و دانش بنیان شرکت‌های فناور حاضر در سومین نمایشگاه لیزر و فوتونیک ایران بازدید کرد.

این نمایشگاه از ۱۸ آبان ماه میزبان سومین نمایشگاه لیزر و فوتونیک ایران است. نمایشگاهی که تا ۲۱ آبان ماه ادامه دارد. نزدیک به ۵۰ شرکت فناور و ۲۰ استارتاپ حوزه لیزر و فوتونیک در این نمایشگاه حضور دارند. از این تعداد ۲۸ شرکت فناور و استارتاپ با حمایت ستاد لیرز و فوتونیک معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نمایشگاه حضور دارند.

اعتماد صنایع به فناوران قابل تقدیر است

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در مراسم امضای قرارداد «خرید سیستم جوش لیزری میان مرکز ملی لیزر ایران و شرکت فولاد مبارکه اصفهان» گفت: این اعتماد و اطمینان صنایع به فناوران و شرکت‌های دانش بنیان قابل تقدیر است. با امضای این قرار داد نیز به زودی تجهیزاتی پیشرفته در حوزه لیزر در داخل تولید می‌شود.

ستاری ادامه داد: این اعتماد خود ثمره تحریم‌ها و محدودیت‌ها است. البته آنچه در انجام این پروژه‌ها مهم است دانشی که توسعه می‌یابد و باعث می‌شود ده‌ها شرکت فناور و متخصص نیز در کنار آن تربیت شود و آموزش ببینند.

ستاری با حضور در این نمایشگاه از دستاورد‌های ارائه شده توسط فعالان دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها در حوزه لیزر و فتونیک، بازدید و با فناوران حوزه لیزر گفتگو کرد.

سومین نمایشگاه لیزر و فوتونیک ایران با هدف ارائه ظرفیت‌های علمی مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی، صنایع، شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها در حال برگزاری است. نمایشگاهی که در آن آخرین دستاورد‌های داخل و خارج این حوزه را نمایش می‌دهد.
منبع: فارس
برچسب ها: آزادی ، تازه ، دستاورد ، فتونیک
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: