* آیت الله اراکی: ولایت و امامت محور وحدت اسلامی است
پ
کد خبر : ۱۳۲۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶ -08 November 2019
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ولایت و امامت محور وحدت اسلامی است، اظهار داشت: دوری از امامت و ولایت، شکست، خواری، ذلت و فساد را به همراه خواهد داشت.
به گزارش«آزادی» آیت الله محسن اراکی، در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه قم در مصلای قدس این شهر، با اشاره به نقش جامعه اسلامی در زمینه‌سازی ظهور منجی عالم بشریت گفت: ولایت و امامت نعمت تامه الهی است که تمام نعمت‌های الهی به واسطه این نعمت معنا پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه معنای وحدت اسلامی بیش از وحدت درمنافع و راهبرد‌های نظامی است، افزود: وحدت اسلامی، برادری اسلامی است و این امر برای جامعه اسلامی عزت، قدرت، شکوه، شکوفایی، رشد، عزت، بی نیازی و سایر علایم اقتدار را فراهم خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان اسلام بیش از هر چیز با یکدست شدن و یکدل شدن جامعه اسلامی دشمن هستند، گفت: دشمن با ایجاد جنگ فرهنگی، اقتصادی و نظامی چند پاره کردن جامعه اسلامی را در دستور کار قرارداده‌است تا این برادری جامعه اسلامی شکل نگیرد.

آیت الله اراکی دلیل تمام عقب ماندگی جوامع اسلامی پس از پیامبر اکرم (ص) تاکنون را کفران جامعه اسلامی به نعمت ولایت دانست و تاکید کرد: تمام مسلمانان با نعمت ولایت، امامت و رهبری جامعه اسلامی پیمان یاری، پیروی و همچنین نصرت را به عهده دارند.

وی با بیان اینکه وحدت جامعه اسلامی، حول محور محبت به پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) است، ادامه داد: تنها راه نجات جامعه اسلامی برگشتن به مسیر ولایت است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: