* انتقال زوج بیمار زندانی در هن به ایران
پ
کد خبر : ۱۳۱۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹ -06 November 2019
سفیر ایران در دهلی‌نو گفت: زوج بیمار ایرانی که حدود یک سال و نیم پیش به خاطر استفاده از گذرنامه جعلی در هند زندانی بودند، صبح امروز برای گذراندن دوران محکومیتشان به ایران منتقل شدند.
به گزارش«آزادی» «علی چگنی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو از انتقال یک زوج بیمار زندانی در هند به ایران برای گذراندن دوران محکومیتشان خبر داد.

وی در این باره اظهار داشت: زوج بیمار ایرانی که به اتهام تلاش برای ورود به یک کشور ثالث با استفاده از گذرنامه جعلی توسط مقامات هندی دستگیر، محاکمه و زندانی شده بودند، با تلاش‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی‌نو، سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در حیدرآباد، وزارت امور خارجه و وزارت دادگستری برای گذراندن دوران محکومیتشان به ایران منتقل شدند.

چگنی اضافه کرد: این دو نفر با همکاری دوستانه مقامات دولتی و قضایی هند و به منظور گذراندن ادامه مدت محکومیت خود در زندان تبریز و براساس قرارداد انتقال محکومان بین ایران و هند، صبح امروز (چهارشنبه) وارد تهران شده و تحویل مقامات مسؤول شدند.

سفیر ایران عنوان کرد که این دو نفر به چهار سال زندان محکوم شده بودند و بعد از حدود یک سال و اندی با تلاش‌های صورت گرفته امروز (چهارشنبه) تحویل مقامات مسئول شدند تا ادامه دوران محکومیت خود را در ایران بگذرانند.

گفتنی است قاچاق انسان و هرگونه تلاش برای ورود غیرقانونی به هند و یا کشور ثالث مجازات سنگینی به همراه خواهد داشت.
منبع: فارس
برچسب ها: آزادی ، انتقال ، زوج ، بیمار ، زندانی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: