* صحبت های دولت اریتره درباره آمریکا
پ
کد خبر : ۱۳۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴ -02 November 2019
خبرگزاری آل افریکا از اسمره گزارش داد که دولت اریتره با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت آمریکا با کمک رژیم صهیونیستی مدت‌ها است قصد دارند در این کشور برای سرنگونی دولت یک کودتا راه‌اندازی کنند.
به گزارش«آزادی» ، وزارت اطلاع رسانی اریتره روز جمعه با صدور بیانیه اعلام کرد که به تازگی اسنادی را کشف کرده است که نشان می‌دهد دولت آمریکا از سال ۲۰۱۱ قصد دارد در یک توطئه آشکار برای سرنگونی دولت اسمره، یک کودتای نظامی راه بیاندازد.

این بیانیه همچنین رژیم صهیونیستی را متهم کرد که قصد دارد با همکاری با آمریکا در این زمینه، چهره اریتره در سراسر جهان را لکه دار سازد.

بر اساس این بیانیه، اسناد محرمانه به دست آمده از توطئه گران حاکی است که سازمان جاسوسی اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) مدت‌ها است طرح‌هایی را مدیریت می‌کند تا بتواند با راه اندازی آشوب داخلی و تظاهرات مشابه آنچه بهار عربی خوانده می‌شود در دیگر کشور‌های شمال آفریقا و خاورمیانه، دولت حاکم اریتره را سرنگون سازد.

این بیانیه که به زبان محلی منتشر شد از برگزاری برخی نشست‌های مخفیانه میانه مقامات سیا و برخی مهره‌های وزارت خارجه اریتره در نایروبی پایتخت کنیا خبر داد و اعلام کرد که توطئه گران قصد داشتند سناریوی مشابهی را که برای سرنگونی معمر قذافی، رهبر لیبی در آن کشور اتفاق افتاد در اریتره نیز پیاده کنند.

اریتره همچنین سازمان اطلاعاتی رژیم صهیونیستی (موساد) را متهم کرد اسناد کذبی را منتشر کرده است تا دولت این کشور را به همدستی به برخی تروریست‌ها در خاورمیانه متهم سازد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، صحبت ، دولت ، اریتر ، آمریکا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: