* دیدار اردوغان با دبیرکل سازمان ملل
پ
کد خبر : ۱۳۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۱ -01 November 2019
رئیس جمهوری ترکیه امروز (جمعه) در استانبول با دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و گفت: وگو کرد.
به گزارش«آزادی» ، به نقل از دولت ترکیه افزود، وزیر خارجه، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس و سایر مقامات عالیرتبه این کشور در دیدار «رجب طیب اردوغان» و «آنتونیو گوترش» حضور داشتند.

از محتوای این دیدار و مذاکرات خبری منتشر نشده است.

این در حالیست که اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از آغاز عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه خواستار توقف آن شده بودند.

نمایندگان کشور‌های اروپایی عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد ضمن ابراز نگرانی از عملیات ارتش ترکیه در مناطق کردنشین شمال شرقی سوریه، از دولت ترکیه خواستند به این اقدام «یکجانبه» خاتمه دهد.

آلمان، بلژیک، فرانسه، لهستان، انگلیس و استونی پس از برگزاری جلسه غیرعلنی شورای امنیت در نیویورک، در بیانیه ١٨ مهر (١٠ اکتبر) همچنین هشدار دادند، علمیات ترکیه نه فقط دستاورد‌های ائتلاف جهانی علیه گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) را تضعیف می‌کند بلکه امنیت متحدان محلی ائتلاف از جمله نیرو‌های دمکراتیک سوریه را به خطر می‌اندازد.

حساب توئیتری شبکه خبری "تی آر تی" ترکیه نیز امروز (جمعه) اعلام کرد، مسکو و آنکارا گشت‌زنی مشترک خود را در منطقه حایل شمال سوریه آغاز کردند.

این گشت زنی پس از گفت: وگوی تلفنی "یاشا گولر" رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه، با "والری گیراسیموف"، همتای روسی او آغاز شد.

ترکیه ۱۷ مهر ماه برای عقب راندن نیرو‌های دمکراتیک سوری از مناطق مرزی الرقه و الحسکه سوریه، عملیات نظامی موسوم به "چشمه صلح" را در شمال سوریه آغاز کرد.

حملات یک هفته‌ای ترکیه، پس از توافق آتش بس میان ترکیه و آمریکا به طور موقت متوقف شد و آنکارا به شبه نظامیان کرد سوریه پنج روز مهلت داد که تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

به دنبال این آتش بس پنج روزه در شمال سوریه و امضای تفاهمنامه میان روسیه و ترکیه در سوچی برای توقف عملیات نظامی ترکیه، نیرو‌های دمکراتیک سوری شروع به عقب نشینی از محدوده اعلام شده کردند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: