* شعار «مرگ بر آمریکا» مختص ایران نیست
پ
کد خبر : ۱۳۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶ -01 November 2019
امام جمعه زنجان گفت: امروز شعار «مرگ بر آمریکا» مختص ایران اسلامی نبوده و در اکثر کشور‌ها این شعار به گوش می‌رسد.
به گزارش «آزادی»، آیت الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان با اشاره به در پیش بودن روز ۱۳ آبان، حضور در راهپیمایی این روز بزرگ و تاریخی را یک ضرورت در برهه کنونی عنوان کرد و افزود: برخورداری از روحیه استکبارستیزی، امری است که باید تداوم داشته باشد و تداوم این امر نشان‌دهنده آن است که روحیه عاشورایی زنده است.

وی با یادآوری اینکه مردم زنجان در ماه‌های محرم و صفر، عزاداری‌های درخور و شاخصی را برگزار کردند که این خود حاکی از برخورداری از روحیه استکبارستیزی مردم این استان دارد، تصریح کرد: این روحیه باید در برهه‌های مختلف خود را به عینه نشان دهد که یکی از بارزترین مقاطع، راهپیمایی ۱۳ آبان به عنوان روز استکبارستیزی است که مردم استان این روز را باشکوه‌تر از هر سال برگزار خواهند کرد.

خاتمی با یادآوری اتفاقاتی که در ۱۳ آبان ۵۸ رخ داد و منجر به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا شد، ادامه داد: در این روز دانشجویان و روحانیون در یک اقدام تاریخی اقدام به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا کردند، همان لانه‌ای که ریشه همه توطئه‌ها علیه نظام نوپای انقلاب اسلامی از طرف آن بود.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه شعار مرگ بر آمریکا در برهه کنونی مختص ایران اسلامی نیست و این شعار از اکثر کشور‌های مختلف به گوش می‌رسد، اظهار کرد: زورگویی و روحیه استکباری آمریکا باعث شده است که شعار مرگ بر آمریکا در برهه کنونی مختص ایران اسلامی نباشد و امروز به عینه می‌توان این شعار را حتی از کشور‌هایی که می‌توان از آن به عنوان حیاط خلوت آمریکا یاد کرد، شنید.

خاتمی با بیان اینکه در روز ۱۳ آبان امسال، نسل نوجوان و جوان در کنار بزرگسالان حضوری باشکوه خواهند داشت، اظهار کرد: همان‌طور که اقشار مختلف مردم در سال‌های گذشته از اقدام دانشجویان و روحانیون در تسخیر لانه جاسوسی امام در قالب تظاهرات حمایت کردند، امروز نیز نوبت ما است که با برگزاری باشکوه این راهپیمایی، روحیه استکبارستیزی خود را یک بار دیگر به جهانیان نشان دهیم.

وی در ادامه، به حضور مقام معظم رهبری در بین دانش‌آموختگان ارتش جمهوری اسلامی ایران، یادآور شد: رهبر فرزانه انقلاب در این مراسم، محور‌های ارزشمندی را بیان کردند. غافل نبودن از تحرکات دشمنان، کوچک تصور نکردن دشمن، اعتماد نکردن به دشمن و ... از جمله این رهنمود‌ها بود.

امام جمعه زنجان ادامه داد: فرمانده کل قوا همچنین خطاب به مردم عراق و لبنان فرمودند که اعتراض‌ها باید در چارچوب قانون باشد و نباید اجازه دهید که دشمن، محاسبات شما را عوض کند. همچنین رهنمود‌های مقام معظم رهبری حاکی از آن بود که دشمن در برهه‌های مختلف همین حیله را برای مردم ایران به کار برده بود.

خاتمی همچنین با اشاره به سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع)، خاطرنشان کرد: تداوم مدیریت و هدایت جامعه با مکانیزمی غیر از حضور امام معصوم (ع) را باید مدیون امام هادی (ع) و امام حسن عسگری (ع) بدانیم.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: