* کم و کاستی‌های زائران را برطرف کنید
پ
کد خبر : ۱۲۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱ -23 October 2019
امام جمعه مشهد گفت: در مسیر زائران پیاده، موکب‌ها و پذیرایی متأسفانه به اندازه کافی وجود ندارد و با کم و کاستی‌های زیادی مواجه‌ایم.
به گزارش «آزادی»، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در مراسم افتتاحیه فعالیت‌های تبلیغی فرهنگی قرارگاه فرهنگی زائران پیاده علی بن موسی‌الرضا (ع) که در حسینیه دفتر ایشان برگزار شده بود، اظهار کرد: زائران پیاده با یک جریان عاطفی به سمت حرم مطهر رضوی می‌آیند لذا رسالت روحانیت در این زمان، تبلیغ و ترویج معارف اهل بیت (ع) است.

وی خطاب به روحانیون و مبلغین، افزود: باید از این موقعیت درست استفاده کنید، این زائران افراد عادی نیستند و نباید برنامه‌ای روتین برای آنان تنظیم شود. این زائران در خود نیروی‌های بسیار ارزشیمندی وجود دارد که با شناسایی آن‌ها می‌توان سربازان امام زمان (عج) را پرورش داد.

آیت‌الله علم‌الهدی با انتقاد از طرح‌های اجرای در مسیر زائران پیاده، تصریح کرد: در مسیر زائران پیاده، موکب‌ها و پذیرایی متأسفانه به اندازه کافی وجود ندارد و با کم و کاستی‌های زیادی مواجه‌ایم. برای نمونه از نیشابور تا ملک آباد موکب‌ها خیلی ضعیف است و جوابگوی نیاز زائران نیست.

امام جمعه مشهد خطاب به آستان قدس رضوی، ابراز کرد: برای جبران این کسری باید روستا‌های میان راه را مورد توجه قرار دهید و با به کارگیری و در اختیار قراردادن هزینه‌ها و امکانات به آن‌ها، پایگاه و موکب در کنار جاده ایجاد کنید.

وی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود هیئت‌های عزاداری به این مسئله ورود کرده و موکب بزنند. حداقل مبادی نزدیک مشهد (نیشابور، قوچان، سرخس و کلات) باید در این حوزه تامین باشند.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: قطعا حضور روحانیت درموکب‌هایی که نواقص دارند، تاثیرگذاری خوبی نخواهد داشت.

در ادامه حجت الاسلام گنابادی نژاد، رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی اظهار کرد: بیش از سه هزار مبلغ در این ایام در سه محور ورودی به مشهد فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: کمیته‌های زیادی برای خدمت به زائران در نظر گرفته شده است که به عنوان مثال، کمیته مراسمات و تبلیغات با سپاه امام رضا (ع) است.

درپایان این مراسم از اپلیکیشن «میزبان» که با همت معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان راه‌اندازی شده، رونمایی شد.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: