* تقدیر وزیرکار از زنان کارگر و سرپرست خانوار
کد خبر : ۱۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵ -25 April 2016
مراسم تقدیر از زنان کارگر و سرپرست خانوار عصر امروز دوشنبه در سالن 17 شهریور وزارت کار با حضور علی ربیعی وزیر تعاون ، کار ورفاه اجتماعی ، شهین دخت ملاوردی معاون امور زنان خانواده رییس جمهوری و سهیلا جلودارزده زنان کشور برگزار شد.
ایلنا: علی ربیعی ضمن تقدیر از کارگران نمونه از افزایش 30 میلیارد تومانی بودجه زنان کارگر کشور گفت : این اعتبار از سال 96 دو برابر خواهد شد.

به گزارش ایلنا، او با اشاره به ایجاد زیر ساختارهای فرهنگی برای فعالیت زنان در دولت تدبیرو امید گفت: این موضوع  پاسخ به کسانی است اینکه زن را به عنوان یک شی و یک پدیده بسته بندی شده می نگرد .

به گفته وی دولت  تدبیر و امید به واقعیت گرایی زنان می نگرد و برنامه های منسجمی را برای این موضوع در نظر گرفته است.

او گفت: انقلاب اسلامی در اولین حرکت خود توانست فضای فرهنگی خوبی را برای زنان در کشور ایجاد کند .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان اینکه زیر ساخت هایی برای گسترش فعالیت زن افزود: یکی از برنامه های دولت در زمینه فعالیت زنان ارتقا و منزلت در کشور است که در هیات دولت بارها درباره آن بحث و گفت و گو شده است .

او گفت: طبق فرموده مقام معظم رهبری زن نباید خانه نشین و خانه نباید تنها محل زندگی و فعالیت‌های اجتماعی زنان کشور باشد بلکه خارج از خانه نیز باید به عرصه فعالیت های اجتماعی زنان و به ویژه زنان کارگر و شاغل باشد.

ربیعی در ادامه حضور زنان در عرصه فعالیت اقتصادی مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر نقش آفرین زنان در تولید و ثروت افزود: زنان ایرانی هیچ گاه از عرصه تولید و مشارکت دور نبوده اند .

وی افزود: به عنوان فردی که از جنس کارگر طی سالهای گذشته از نزدیک با مشکلات زنان کارگر آشنایی دارم می دانم که مشکلات کارگران زن بیش از مردان دارند .

ربیعی با بیان اینکه کارگران زن سرکوفت شده مردان هستند تصریح کرد: در عین حال زنان به علت مدیریت امور منزل با دشواری های کاری زیادی روبرو هستند.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استخدامی های شغلی نباید تبعیض جنسیتی وجود داشته باشد افزود: در دولت تاکید شده که مسوولان بدون تبعیض از زنان مدیر بیشتری استفاده کنند.

وی در پایان افزود: سازمان بهزیستی به عنوان یکی از زیر مجموعه های وزارت کار وظیفه توانمند سازی زنان معلول و سرپرست خانوار را برعهده گرفته است.

ربیعی در پایان از زنان کارگر 17 شهریور تقدیر و تشکر کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: