* اردوغان به آمریکا هشدار داد
پ
کد خبر : ۱۲۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸ -20 October 2019
رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد، در صورتی که واشنگتن به اجرای توافق خود با آنکارا درباره شمال سوریه پایبند نباشد، ترکیه نیز پس از پایان مهلت ۱۲۰ ساعته برای آتش بس، عملیات چشمه صلح را ادامه خواهد داد.
به گزارش «آزادی» ، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه دیروز شنبه طی سخنانی در مراسم بهره‌برداری از چند پروژه در میدان جمهوریت در شهر قیصریه گفت که عملیات چشمه صلح در صورت اجرا نکردن توافق با آمریکا پس از پایان مهلت ۱۲۰ ساعته ادامه خواهد یافت.

وی اظهار داشت: ترکیه از شروطی که از ابتدا بر آن اصرار می‌کرد، کوچکترین عقب نشینی نکرده است. اگر توافق با آمریکا اجرایی شود، چه بهتر، اگر نشد پس از پایان مهلت ۱۲۰ ساعته به عملیات خود برای سرکوب تروریست‌ها ادامه می‌دهیم.

اردوغان در ادامه گفت: در بخشی از مناطق عملیاتی ما نیروهای ارتش سوریه تحت محافظت روسیه حضور دارند. این موضوع را با پوتین گفت‌وگو خواهیم کرد. باید چاره‌ای برای آن بیندیشیم. موضع ما در مورد حضور نیروهای سوری نیز در منطقه عملیاتی ترکیه نیز همان است. اگر نشود برنامه‌های خود را ادامه خواهیم داد.

او تصریح کرد: متاسفانه طی ۹ روز اخیر کشورمان در معرض هجمه های بسیاری قرار گرفت. دیگر همه پرده ها کنار رفته و چهره‌های واقعی نمایان شده است. انتظارمان در این برهه، حمایت همه کسانی است که در مبارزه با تروریسم صادق هستند.

وی اشاره ای به هجمه ها و نیز مخالفت های داخلی و یا خارجی علیه ترکیه نکرد.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین افزود: این پرچم پایین نخواهد آمد و این دولت پایدار خواهد ماند و این ملت همیشه آزادانه زندگی خواهد کرد.

ترکیه روز چهارشنبه ۱۷ مهرماه در عملیاتی با نام «چشمه صلح» به بخش‌های کردنشین شمال شرق سوریه حمله کرد.

رئیس جمهوری ترکیه، این اقدام نظامی را عملیات علیه گروه‌های تروریستی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) و یگان‌ های مدافع خلق (ی.پ.گ) بیان کرد.

عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه با مخالفت گسترده بسیاری از کشورهای جهان همراه بوده است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، اردوغان ، آمریکا ، هشدار
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: