* سید حسن نصرالله با استعفای دولت لبنان مخالفت کرد
پ
کد خبر : ۱۲۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴ -19 October 2019
سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه ما استعفای دولت را تایید نمی کنیم، اظهار داشت: همه باید مسئولیت پذیر باشند و از تسویه حساب های شخصی خودداری کنند زیرا این اقدام لبنان را از نظر امنیتی و سیاسی به سمت نامعلومی سوق می دهد.
به گزارش«آزادی» سید حسن نصرالله امروز در سخنرانی به مناسبت اربعین امام حسین (ع) افزود: در صورت استعفای دولت، همان نیروهای سیاسی همچنان باقی خواهند ماند و تغییر نام ها چیزی را تغییر نخواهد داد.

طرح انتخابات زود هنگام وقت هدر دادن است
وی گفت: طرح موضوع انتخابات زودهنگام پارلمانی و تشکیل دولت جدید یا دولت تکنوکرات (فن سالار) هدر دادن وقت است؛ همین دولت باید به کار خود ادامه دهد اما با مشی وشیوه جدید و باید از آنچه در دو روز گذشته رخ داد، عبرت بگیرد.
سید حسن نصرالله همچنین با اشاره به بحران بی اعتمادی بسیار عمیق بین ملت و دولت لبنان گفت: وقتی دولت اقداماتی را برای اعتماد سازی مجدد با مردم انجام دهد، لبنانی ها قبول خواهند کرد.
وی افزود: مردم به مقاومت اطمینان دارند و می دانند اموالی که به آنان داده می شود، به غارت نمی رود.
سید حسن نصرالله تاکید کرد: به هر کس که وارد نبرد سرنگونی دولت شود، می گویم نمی توانی آن را انجام دهی.
دبیر کل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: برخی رهبران و نیروهای سیاسی لبنان هیچ گونه مسئولیتی را در مورد گذشته و حال حاضر قبول نکرده و از مسئولیت خود شانه خالی می کنند و نتایج آن را به گردن دیگران می اندازند.
وی سپس با اشاره به بحران آتش سوزی اخیر در لبنان تصریح کرد: همه دولت را محکوم کردند اما باید پرسید چه کسی، چه کسی را محکوم می کند؟ همه دیگران را مسئول می دانند کاری که هیچ نتیجه ای ندارد. اینکه برخی از مسئولیت خود در خصوص اوضاع جاری فرار کنند، زشت است به ویژه کسانی که در طول ۳۰ سال گذشته در دولت حضور داشته اند.
سید حسن نصرالله تاکید کرد: همه باید مسئولیت پذیر باشند و از تسویه حساب های شخصی خودداری کنند زیرا این اقدام کشور را از نظر امنیتی و سیاسی به سمت نامعلومی سوق می دهد. هر کس از مسئولیت فرار کند، باید محاکمه شود به ویژه کسانی که کشور را به این وضعیت دشوار رسانده اند ما همکاری بین اعضای دولت و همبستگی بین آنان را خواستاریم نه فرار از مسئولیت ها.
وی گفت: خشم مردمی تهدیدی برای انفجار اوضاع کنونی است زیرا وقتی مالیات ها بر قشر فقیر جامعه اعمال می شود، کشور در معرض انفجار قرار می گیرد. این دو روز ناآرامی پیام بسیار مهمی دارد و همه مسئولان باید درک کنند که ملت لبنان تحمل هیچ مالیات جدیدی را ندارد و به خیابان خواهد آمد و همه نیروها از مهار وضعیت ناتوان خواهند ماند این چیزی است که باید هنگام حل و فصل مشکلات آن را در نظر داشت.

دبیرکل حزب الله اظهارداشت: برخی در قدرت معتقدند اعمال مالیات ها مشکلی ندارد و اصلاحات یعنی در نظر گرفتن مالیات اما این اقدام اوضاع را به سمت انفجار می برد.
سید حسن نصرالله با بیان اینکه مشکلات اقتصادی لبنان از سال ها قبل انباشت شده و مربوط به این دولت و دوره نیست، خاطرنشان کرد: ما در یک کشور ورشکسته نیستم و اینکه دولت گزینه ای جز اعمال مالیات ندارد درست نیست زیرا گزینه های زیادی وجود دارد ما می توانیم کشور، ملت و اقتصادمان را نجات دهیم و عموم ملت لبنان باید راضی باشند مشکل کنونی در شیوه عمل است باید اقدامی اتخاذ کرد که در آن فقط فقرا قربانی نشوند.
وی تاکید کرد: چشم انداز بزرگ وگام های بزرگی وجود دارد که می توان با اتخاذ آن کشور را از بحران بیرون آورد.

حضور ما در خیابان ساده نخواهد بود
دبیرکل حزب الله گفت: وزیران ما در دولت مخالفت حزب الله با تحمیل هرگونه مالیات بر قشر فقیر را اعلام کردند و با اعمال مالیات در بودجه ۲۰۱۹ هم مخالفت کردیم؛ اگر مقابله با مالیات ها نیازمند حضور در خیابان باشد، حضور خواهیم یافت.

سیدحسن نصرالله هشدار داد: اگر حزب الله به خیابان بیاید دیگر راه برگشتی وجود نخواهد داشت مگر تحقق خواسته ها؛ دوستان ما باید متوجه باشند که حرکت ما ساده نیست و به خیابان آمدن ما نیز حرکت ساده ای نیست. حزب الله لبنان و ملت را رها نخواهد کرد و اجازه نخواهیم داد کشور گرفتار شده و به سمت نابودی برود.

حزب الله برای شرکت در تظاهرات نقشه نکشیده است
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما برای هیچ تظاهراتی نقشه نکشیده ایم، اگر روز اول حزب الله به خیابان می آمد تکاپوی مردم به گونه ای دیگر بود اما این قدرت تحرکات مردمی به دور از احزاب سیاسی است.
دبیرکل حزب الله خطاب به مردم لبنان گفت: اگر می خواهید ادامه دهید باید تحرکات و تکاپوی خود را از احزاب سیاسی که به دنبال موج سواری بر این تحرکات هستند، جدا کنید و هیچ حمله ای به نیروهای امنیتی نداشته باشید.

راهپیمایی میلیونی کربلا در تاریخ بی‌نظیر است

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان راهپیمایی میلیونی در کربلای معلی به مناسبت اربعین امام حسین (ع) را در دنیا بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: این راهپیمایی میلیونی معرف امام حسین (ع) به کل جهان است.

سیدحسن نصرالله در سخنرانی امروز خود به مناسبت اربعین امام حسین (ع) گفت:آمریکا و صهیونیست ها و مستکبران و نیز طاغوتیان با مشاهده راهپیمایی های میلیونی حسینی، احساس نگرانی می کنند.
دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: روزهای امام حسین (ع) همگی روزهای مسئولیت پذیری شجاعانه و صادقانه است و همه باید در لبنان چه در قدرت و چه غیر از آن در قبال وضعیت خطرناک کنونی مسئولیت پذیر باشند.
سید حسن نصرالله گفت: ما ملتی هستیم که حسین را ترک نمی کنیم و فریاد او را لبیک گفته و به یاری او برمی خیزیم.
وی تصریح کرد: بار دیگر پایبندی خود را به تمام مسائل بر حق در فلسطین، یمن، بحرین و سوریه اعلام می کنیم.

سید حسن نصرالله امروز در پایان راهپیمایی اربعین در شهر بعلبک در "مقام سیده خوله» به مناسبت اربعین امام حسین (ع) راهپیمایی میلیونی در کربلا را در دنیا بی نظیر دانست و گفت: از تمام نقاط جهان حتی از اروپا و آمریکا مردم به کربلا می آیند، و بسیاری می پرسند حسین کیست؟ این عشق و محبت چیست که با گذشت این مدت، هنور این تعداد انسان را به سوی خود جذب می کند.
وی با اشاره به استعفا و یا خروج از دولت و یا موج سواری برحوادث اخیر آنطور که برخی در پیش گرفته اند، گفت: رفتار برخی سران سیاسی در لبنان اینگونه است، یا فرار از مسئولیت یا نتایج آن را به گردن دیگران انداختن، این غیر مسئولانه و غیراخلاقی است و من نمی خواهم در مورد آنان حکم صادر کنم زیرا مردم این کار را خواهند کرد.
دبیر کل حزب الله تاکید کرد: هیچ حزب یا گروه یا سفارت خارجی در پس تظاهرات اخیر نیست بلکه این تظاهرات خودجوش و فراترذ از طایفه گرایی و مذهبی است و مردم وقتی خبر اعمال مالیات بر استفاده از واتساپ (مکالمات واتساپی) را از وزیر اطلاع رسانی شنیدند خشمگین شدند زیرا این خبر به شکل تحریک آمیز اعلام شد و موضوع واتساپ ظاهر قضیه است.
وی از تمام کسانی که کوچک و بزرگ از روستاهای مختلف بقاع برای شرکت در مراسم اربعین به بعلبک آمده اند، تشکر کرد و گفت: کاروان حسینی و زینبی از بعلبک عبور کرد و با این رخداد بزرگ یک پیوند تاریخی دارد؛ اهالی بعلبک فریب امویان را برملا کردند و با درگیری با آنان به حمایت از زینب برخاستند و او را در برابر حکومت ظالم تنها رها نکردند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: