* رهبر مسیحیان مارونی لبنان سفرش را به قاره آفریقا لغو کرد
پ
کد خبر : ۱۲۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳ -19 October 2019
به دنبال ادامه تظاهرات اعتراض آمیز لبنانی‌ها برای سومین روز متوالی، کاردینال «بشاره پطرس راعی» رهبر مسیحیان مارونی لبنان سفرش را به قاره آفریقا لغو و به کشور بازگشت.
به گزارش«آزادی»  رهبر مسیحیان مارونی لبنان سفرش به آفریقا را نیمه کاره گذاشت و به لبنان بازگشت.

طبق این گزارش، قرار بود بشاره پطرس راعی نیمه هفته آتی به بیروت بازگردد.

این در حالی است که تظاهرات اعتراض آمیز مردم لبنان به شرایط اقتصادی این کشور برای سومین روز پیاپی ادامه دارد.

روزنامه لبنانی «النهار» گزارش داد که ده‌ها نفر از معترضان برای سومین روز متوالی به میدان ریاض الصلح در مرکز بیروت آمدند و علیه سیاست‌های ریاضتی دولت شعار دادند و خواستار بهبود اوضاع معیشتی خود شدند.

در همین راستا، هنرمندان و اهالی مطبوعات لبنان نیز به موج اعتراضی در این کشور پیوستند.

"نادین نسیب نجیب" و "ماغی بوغصن" از هنرپیشه‌های مطرح لبنانی و "معین شریف" از خوانندگان مشهور این کشور از جمله کسانی بودند که در کنار معترضان، علیه دولت لبنان شعار دادند.

"رابعه الزیات"، "دیمه صادق" و "هشام حداد" نیز از جمله چهره‌های مطرح در رسانه‌های لبنان هستند که به خیابان آمدند و با معترضان همراه شدند.

از سوی دیگر خبرنگار شبکه خبری روسیا الیوم در بیروت نیز گزارش داد که معترضان تعدادی از جاده‌های بیروت را بستند و در برابر پادگان نظامی «الحلو» در بیروت تجمع کردند.

طبق این گزارش، معترضان خواستار آزادی افراد بازداشت شده در درگیری‌های روز قبل شدند.

هزاران لبنانی شامگاه پنجشنبه در اعتراض به اوضاع اقتصادی و اعمال مالیات‌های جدید در خیابان‌های بیروت دست به تظاهرات زدند. این تظاهرات، روز جمعه نیز در سایر شهر‌ها از جمله طرابلس در شمال، صور و نبطیه در جنوب و بعلبک در شرق جریان دارد.

حجم بدهی‌های لبنان حدود ۸۰ میلیارد دلار اعلام شده که برای این کشور کوچک و کم جمعیت، رقم بسیار بالایی است.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در کنفرانس خبری روز جمعه خودنیز تمام طرف‌های لبنانی را به خودداری از هرگونه اقدامی که موجب افزایش تنش و خشونت در این کشور شود، فرا خواند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: