* اوباما:داعش تهدیدی واقعی برای اروپا و آمریکاست
کد خبر : ۱۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲ -25 April 2016
اروپای متحد دستاورد بزرگی است که باید حفظ شود و تاکید می‌کنم که وحدت اروپا حامی صلح و امنیت جهانی است.
به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز،رئیس جمهوری آمریکا امروز (دوشنبه) در کنفرانسی خبری در هانوفر آلمان با بیان اینکه داعش تهدیدی واقعی و مشترک برای اروپا و آمریکاست حمایت بیشتر کشورهای اروپایی در جنگ علیه داعش را خواستار شد.

  باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در این سخنان گفت: جهان امروز با چالش‌های گوناگونی رو به روست. لذا ما باید برای رویارویی با پدیده تروریسم که تهدیدی واقعی برای همه جهان است متحد شویم.

وی در این اظهارات درباره تحولات جاری در سوریه، عراق، سودان، لیبی و برخی دیگر از کشورها و همچنین مساله تروریسم و درگیری روسیه با اوکراین که اوباما از آن به عنوان نقض حاکمیت اوکراین یاد کرد، گفت: جهان و آمریکا نیاز به یک اروپای دموکراتیک متحد دارند. آمریکا حامی دیدگاه اروپایی متحد است و در کنار اروپا برای حفظ این اتحاد می‌ایستد. اروپای متحد دستاورد بزرگی است که باید حفظ شود و تاکید می‌کنم که وحدت اروپا حامی صلح و امنیت جهانی است.

اوباما درخصوص اقدامات تروریستی داعش و دیگر گروه‌های افراط گرا نیز گفت: ما در برابر چنین حملات وحشیانه‌ای که در سراسر جهان به وقوع می‌پیوندد مصون نیستیم اما به تلاش‌ها و پیشروی‌هایمان علیه داعش ادامه می‌دهیم. داعش تهدید مشترک علیه آمریکا و اروپاست. ما همچنین حمایتمان از ارتش عراق را در زمینه‌های ارائه مشاوره و آموزش نیروها ادامه می‌دهیم و برای کاهش رنج‌های مردم سوریه و عراق و تحقق انتقال سیاسی در سوریه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

رئیس جمهوری آمریکا با تاکید بر لزوم حمایت از اقتصاد عراق در شرایط کنونی اعلام کرد: ما به تلاشی بیشتر علیه تروریسم نیاز داریم تا جلوی حملاتی مشابه پاریس وبروکسل را بگیریم.

باراک اوباما با بیان اینکه آمریکا و همپیمانانش برای حمایت از آزادی و رویارویی با داعش به مسیر خود ادامه می‌دهند، گفت: نیاز ما به حمایت بیشتر اروپا برای جنگ با داعش مساله‌ای مشخص است، ما اعتقاد داریم که باید تبادل اطلاعاتی بین آمریکا و اروپا وجود داشته باشد. من تاکید می‌کنم ما باید همگی به مسئولیت‌های خود عمل کنیم تا با مشکلات در کشورهایی چون افغانستان رویارو شویم. همه کشورهای عضو ناتو باید به شکلی مطلوب در جنگ علیه تروریسم و چالشهایی که جهان را تهدید می‌کند مشارکت کنند.

رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه دیدگاه کشورش درخصوص حل سیاسی درگیری‌های سوریه تغییر نخواهد کرد اعلام کرد که واشنگتن 250 مربی نظامی دیگر را برای کمک به جنگ علیه داعش به سوریه اعزام می‌کند.


برچسب ها: داعش ، اروپا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: