* اهل بیت در روشنگری واقعه کربلا نقش اساسی ایفا کردند
پ
کد خبر : ۱۲۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷ -18 October 2019
امام جمعه موقت زنجان با اشاره به اینکه پس از وقوع واقعه کربلا خانواده ایشان اهداف امام حسین (ع) و واقعه عاشورا را بیان و روشنگری کردند، گفت: اگر اهل بیت نبودند ما نمی‌دانستیم در عاشورا چه اتفاقی افتاده و دشمن چه ظلمی به اهل بیت کرده است.
به گزارش«آزادی» ، سید رضا موسوی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان اظهار کرد: در جریان حادثه کربلا موضوعی بود که به خود سیدالشهدا اعتراض می‌شد که اگر اعتراضی به یزید دارید نباید خانواده را همراه ببرید و علت نیز این بود که اگر روزی امام حسین شهید شد جوانان همراه اهل بیت باشند.

امام جمعه موقت زنجان با اشاره به اینکه اگر اهل بیت امام حسین (ع) نبود قطعا خون شهدای کربلا پایمال می‌شد، افزود: اگر آن‌ها به کربلا نمی‌رفتند جریان کربلا در کربلا باقی می‌ماند.

وی با اشاره به اینکه پس از وقوع واقعه کربلا خانواده ایشان اهداف امام حسین (ع) و واقعه عاشورا را بیان و روشنگری کردند، گفت: اگر اهل بیت نبودند ما نمی‌دانستیم در عاشورا چه اتفاقی افتاده و دشمن چه ظلمی به اهل بیت کرده است.

موسوی با اشاره به اینکه اهل بیت امام حسین (ع) بودند که حاضر شدند جان بدهند و پای دین بمانند، ادامه داد: اگر اهل بیت نبودند از کجا می‌دانستیم که چگونه امام حسین (ع) را شهید کردند و چه اتفاقی در آن واقعه افتاد، بلکه اهل بیت (ع) اسلام و قرآن را زنده کردند.

امام جمعه موقت زنجان با اشاره به اینکه اهل بیت (ع) بودند که در بازار کوفه و همچنین در مجلس فرماندار کوفه حقایق را بیان کردند، گفت: دو مسئله به قیام امام حسین (ع) روح بخشید یکی خطبه تمام کننده و عبرت‌انگیز حضرت زینب (س) بود که ایشان در خطبه‌های خود خطاب به یزید گفتند که تو نمی‌توانی واقعه کربلا را از بین ببری و تو مورد لعن پروردگار هستی که آبروی یزید را رخیت

وی خطبه‌های تمام کننده امام سجاد (ع) در مسجد اموی را دومین موضوع برملا کننده حادثه کربلا اعلام و تصریح کرد: در آن مجلس یزید هرچه می‌توانست از حضرت علی (ع) و امام حسین (ع) بد گفتند، اما امام سجاد (ع) که یک جوان اسیر بودند، خطبه‌های روشنگرانه ایراد و فرمودند: وای بر تو که به خاطر دنیا آخرت خود را از دست دادی.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: