* آغاز اجرای طرح بهداشت روان در مدارس آستارا
پ
کد خبر : ۱۲۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸ -17 October 2019
مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا از اجرای طرح بهداشت روان در مدارس این شهرستان، با هدف پیشگیری از مشکلات روحی و روانی دانش‌آموزان خبر داد.
به گزارش«آزادی» نظام عباسی روز پنجشنبه گفت: این طرح به مناسبت هفته بهداشت روان از روز گذشته آغاز شده و مسابقه کتابخوانی مشاوران مدارس، نمایشگاه هنری، نقاشی دانش‌آموزان با موضوع بهداشت روان، تریبون آزاد مشاوران، جلسات توجیهی و آموزشی دانش‌آموزان و آموزش فرزندپروری و همسرداری والدین از بخش‌های آن است.

وی افزود: برنامه‌های هفته بهداشت روان با شعار سلامت روان و نشاط اجتماعی اجرا می‌شود و خانواده و مدرسه به عنوان ۲ نهاد تاثیرگذار باید با توجه به سن، روح و اندیشه دانش آموزان، آن‌ها را با اصول بهداشت روان آشنا کنند.

وی اظهار کرد: بهداشت روان از مهم‌ترین شاخص‌های بهداشتی انسان تلقی می‌شود و روحیه لطیف کودکان در دوره ابتدایی و روحیه حساس نوجوانان در دوران دبیرستان، آماده دریافت بهترین و پاک‌ترین پیام‌های زندگی است.

عباسی گفت: اضطراب، استرس، نبود اعتماد به نفس، احساس حقارت، افسردگی و حسادت از تهدیدات روانی دانش آموزان است و باید با مراقبت والدین و معلمان عوامل محیطی حاکم در خانواده، مدرسه و اجتماع به تهدید روانی تبدیل نشود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا افزود: آموزش و پرورش بهترین محیط آموزش بهداشت و سلامت است و اجرای برنامه‌های پیشگیرانه و آموزشی در سنین کودکی، از اهمیت خاصی در اعتلای بهداشت و روان جامعه برخوردار است.

۲۴ تا ۳۰ مهرماه هفته بهداشت روان نامگذاری شده است.

آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است و ۱۸ هزار دانش آموز در ۱۵۰ مدرسه آن به تحصیل علم مشغول هستند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، اجرا ، طرح ، مدارس ، آستارا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: