* آمادگی ایران برای همکاری بین المللی در حوزه تامین اجتماعی
پ
کد خبر : ۱۲۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴ -17 October 2019
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در حاشیه اجلاس جهانی تامین اجتماعی گفت: با توجه به سابقه طولانی، تنوع خدمات و جمعیت بالای تحت پوشش در ایران، امکان همکاری بین‌المللی و زمینه تبادل تجربیات کشور‌ها در حوزه‌های مختلف تامین اجتماعی وجود دارد.
به گزارش «آزادی» ، مصطفی سالاری در حاشیه اجلاس جهانی تامین اجتماعی که در بروکسل -بلژیک- در حال برگزاری است، با دبیرکل و رئیس اتحادیه بین‌المللی تامین اجتماعی دیدار و گفتگو کرد.
سالاری در این دیدار ضمن معرفی نظام تامین اجتماعی ایران و خدمات متنوع این سازمان از دبیرکل اتحادیه بین‌المللی تامین اجتماعی برای سفر به ایران دعوت کرد.
در این دیدار، بروی، رئیس اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی (ISSA) نیز با استقبال از این دعوت، از حضور فعال و موثر سازمان تامین اجتماعی ایران در هیأت رئیسه، کمیته ویژه رهنمود‌ها و کمیسیون‌های فنی اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی طی سال‌های گذشته، تقدیر کرد.
وی همچنین با ابراز شگفتی از سخاوت سازمان تأمین اجتماعی در ارائه خدمات و مزایای متنوع به بیمه شدگان تحت پوشش این سازمان و ابراز علاقه مندی به تداوم همکاری ها، بر لزوم تقویت همکاری مشترک و تبادل تجربیات سازمان تأمین اجتماعی ایران با اتحادیه بین المللی تأمین اجتماعی و سایر کشور‌های عضو در حوزه‌های مختلف عملکردی به ویژه گسترش دامنه پوشش بیمه‌ای تاکید کرد.

دیدار سالاری با دبیرکل اتحادیه بین‌المللی تأمین اجتماعی
سالاری در دیدار با مارسلو کاتانو، دبیرکل اتحادیه بین‌المللی تأمین اجتماعی نیز علاوه بر شرح تاریخچه تشکیل و تکوین سازمان تامین اجتماعی با قدمت ۶۵ ساله، بخش‌های بیمه‌ای، درمان و سرمایه گذاری و همچنین خدمات و مزایای این سازمان به جامعه تحت پوشش را تشریح کرد.
در این نشست، مارسلو کاتانو نیز از سازمان تامین اجتماعی جمهوری اسلامی ایران به دلیل داشتن عزمی راسخ در جهت تعالی سازمانی، قدردانی و ابراز امیدواری کرد که در دوره مدیریت سه ساله آتی اتحادیه بین‌المللی تأمین اجتماعی فرصت گسترش تعاملات و تبادل دانش تخصصی و تجربیات موفق سازمان تأمین اجتماعی ایران با مرکز تعالی این اتحادیه و سایر کشور‌های عضو بیش از پیش فراهم شود.
براساس این گزارش، موضوع اصلی مورد بررسی در اجلاس بین المللی تامین اجتماعی «محافظت از مردم در دنیای در حال تغییر» است و در جلسه‌های تخصصی که در طول برگزاری اجلاس تشکیل می‌شود؛ تأثیر تحولات سریع تکنولوژیکی، جمعیتی و اقتصادی بر خدمات سازمان‌های تأمین اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ایران نیز عصر امروز در این اجلاس و جلسه تخصصی «پوشش فراگیر تأمین اجتماعی برای جوامع رو به تحول» سخنرانی می‌کند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: