* حذف سیم‌های مسی از شبکه انتقال نیروی برق خلخال
پ
کد خبر : ۱۲۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴ -17 October 2019
رئیس شرکت توزیع نیروی برق خلخال از جایگزینی سیم‌های آلومنیومی به جای سیم‌های مسی در شبکه‌های برق‌رسانی این شهرستان خبرداد.
به گزارش«آزادی» فرشاد سیدی روز پنجشنبه در جلسه کمیسیون پیشگیری از سرقت در خلخال افزود: این کار با هدف پیشگیری از ادامه روند سرقت سیم‌های مسی بدلیل بالا بودن قیمت مس در بازار صورت گرفته و با جایگزین شدن سیم‌ها و کابل‌های آلومینیومی به جای سیم‌های مسی در شبکه‌های فشار متوسط و ضعیف منطقه آمار سرقت سیم‌های انتقال نیروی برق در این شهرستان بصورت محسوسی کاهش یافته است.

او با بیان اینکه افزایش ناگهانی هشت برابری قیمت مس در بازار موجب افزایش سرقت سیم‌های مسی خطوط انتقال نیرو در شبکه‌های مختلف بین روستایی در منطقه شده بود، اظهار داشت: استفاده از کابل‌های خود نگهدار آلومینیومی با پوشش پلاستیکی در داخل شبکه‌های انتقال نیروی شهری نیز در دستور کار این شرکت قرار گرفته و سیم‌های آلومینیومی بتدریج جایگزین سیم‌های مسیر شبکه‌های انتقال نیروی داخل شهر خلخال می‌شود.

او گفت: از آغاز اجرای طرح جایگزینی سیم‌های آلومینیومی به جای مسی بیش از ۱۰۰ کیلومتر از طول شبکه انتقال نیرو در خلخال آلومینیومی شده و در طول اجرای این طرح سیم‌های مسی از شبکه برق‌رسانی کاملا حذف خواهد شد.

سیدی بیشترین موارد سرقت سیم‌های مسی برق را اماکن بلااستفاده و یا واحد‌های مسکونی خالی از سکنه روستایی و شهری ذکر کرد و اظهارداشت: در صورت درخواست مالکان این اماکن شرکت توزیع نیروی برق خلخال نسبت به جمع‌آوری شبکه در جهت پیشگیری از سرقت اقدام می‌کند.

او با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته بیش از ۹۰ درصد از مشکلات مربوط به روشنایی معابر شهری و روستایی این شهرستان برطرف شده، افزود: با تامین روشنایی معابر تاریک آمار وقوع جرایم سرقت نیز در این محل‌ها کاهش یافته است.

وی به واگذاری تامین روشنایی معابر شهری به شهرداری‌ها اشاره کرد و گفت: بر اساس دستورالعمل وزارت نیرو از این پس شرکت توزیع نیروی برق هیچ گونه مسئولیتی در قبال تامین روشنایی معابر شهر‌ها و همچنین اجرا و یا توسعه پروژه‌های بزرگ و کوچک روشنایی معابر شهری ندارد.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، حذف ، مسی ، انتقال ، خلخال
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: