* سرمایه‌گذاری۱۶ هزار میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال در سمنان
پ
کد خبر : ۱۲۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰ -17 October 2019
استاندار سمنان گفت: ۱۶ هزار میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید برای اشتغالزایی برای بیش از هفت هزار نفر در استان سمنان سرمایه‌گذاری شد.
به گزارش«آزادی» علیرضا آشناگر روز پنجشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان با حضور رئیس دفتر رئیس جمهوری در سالن یادگار امام (ره) استانداری افزود: یکی از مشکلات واحد‌های معدنی استان سمنان نبود امکانات زیرساختی مانند آب، برق و گاز برای فرآوری است.
آشناگر اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید ۸۰۰ میلیون دلار در گمرک سمنان ثبت سفارش شده است که این امر در رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در استان تاثیرگذار بوده است.
وی تصریح کرد: تولید ناخالص داخلی استان سمنان ۱۳۰ هزار میلیارد ریال است و فرودگاه‌های سمنان و شاهرود در بخش‌های عمرانی به پیشرفت‌های خوبی رسیدند و دالان‌های راه شمال به جنوب و شرق به غرب کشور در مسیر استان سمنان از ظرفیت‌های قابل توجه برای ایجاد اشتغال است.
استاندار سمنان افزود: سهم تسهیلات استان برای رونق تولید بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال است و سمنان در شاخص‌های مختلف برای جذب اعتبار رتبه خوبی در کشور دارد.
آشناگر گفت: ۷۲ طرح سفر اول رئیس جمهوری به استان با اعتبار ۹ هزار میلیارد ریال پیشرفت عمرانی و فیزیکی خوبی دارد و برای سفر دوم دکتر روحانی بیش از سه هزار میلیارد ریال اعتبار جذب شده است.
استاندار سمنان اضافه کرد: رفع مشکلات اقتصادی برای توسعه استان در دستور کار است و با برنامه ریزی اصولی برای ایجاد اشتغال پایدار و توسعه اقتصادی سمنان تلاش می‌شود.
در این نشست احمد همتی نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، غلامرضا کاتب نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی، ابولفضل حسن بیگی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مسئولان استانی حضور داشتند.
محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری به منظور افتتاح چند طرح عمرانی و آموزشی و شرکت در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی سمنان در قالب سفر یک روزه به این استان سفر کرده است.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: