* جت «یاسین» توان تاکتیکی نیروی هوایی ارتش را ارتقا می‌دهد
پ
کد خبر : ۱۲۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸ -17 October 2019
فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت: جت آموزشی «یاسین» توان تاکتیکی نیروی هوایی را ارتقا می‌دهد.
به گزارش «آزادی»، امیر عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در حاشیه مراسم رونمایی و پرواز جت آموزشی «یاسین» که صبح امروز (پنج‌شنبه) در پایگاه هوایی شهید نوژه همدان برگزار شد، گفت: جت آموزشی یاسین مطابق با نیاز‌های آموزشی نیروی هوایی ما در سطح پیشرفته ساخته شده است.

وی افزود: از همان ابتدای اعلام نیاز به جت آموزشی پیشرفته به وزارت دفاع، کارشناسان و خلبانان ما در کنار متخصصان صنایع دفاعی حضور داشتند و لحظه به لحظه فرآیند ساخت این هواپیما را پیگیری کردند. از همین رو است که امروز شاهد پرواز با مهارت و عشق خلبان نیروی هوایی با «یاسین» بودیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به این موضوع که «یاسین» یک جت آموزشی پیشرفته است، تصریح کرد: خلبانان ما را در مقطع پیشرفته نیاز به آموزش با هواپیمایی داشتند که قابلیت‌های آموزشی بالایی داشته باشد که با کمک یاسین این نیاز برطرف می‌شود.

امیر نصیرزاده با تاکید بر این موضوع که خلبانان بعد از طی مراحل پیشرفته آموزشی به گردان‌های تاکتیکی اضافه می‌شوند، افزود: هرچه آموزش در مقطع پیشرفته با کیفیت‌تر باشد، توان نظامی ما در گردان‌های عملیاتی نیز بهتر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ساخت جت آموزشی از جنگنده شکاری سخت‌تر است، بیان کرد: جت‌های آموزشی ویژگی‌های منحصر به فردی داشته و باید آموزش‌های ویژه‌ای برای ساخت آن داشت. جت‌های آموزشی از این جهت که شاگردان آموزش پروازی باید با آن «سولو» کرده و کار‌های تاکتیکی را تمرین کنند، از ویژگی‌های پیشرفته‌ای برخوردار هستند.

امیر نصیرزاده خاطرنشان کرد: «یاسین» منطبق بر نیاز‌های آموزشی ما طراحی و به مرحله تولید رسیده و امروز شاهد پرواز موفق آن بودیم. امیدواریم «یاسین» بتواند در ارتقای توان رزم و تاکتیکی نیروی هوایی کشورمان تاثیر مستقیم بگذارد.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، جت ، یاسین ، نیرو هوایی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: