* چهار گردان سپاه ایلام تامین امنیت زائران اربعین را بر عهده دارند
پ
کد خبر : ۱۲۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳ -16 October 2019
فرمانده سپاه امیرالمونین (ع) ایلام با اشاره به اینکه تامین امنیت زائران حسینی در اولویت خدمات دهی قرار دارد. گفت: چهار گردان سپاه ایلام تامین امنیت زائران اربعین را بر عهده دارند.
به گزارش«آزادی» ، سردار جمال شاکرمی روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های مختلف استان در پایانه مرزی مهران افزود: سپاه گردان‌های امام علی (ع)، بیت المقدس، کوثر و امام حسین (ع) را برای تامین امنیت زائران با همکاری ناجا و دیگر نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی بکار گرفته است.

وی با ذکر اینکه هم اینک ۱۸۰ نفر بصورت نامحسوس و خاموش امنیت مرز مهران را تامین می‌کنند، ادامه داد: گروه‌های چک و خنثی، تیپ گروه جنگ نوین، گروه‌های عملیاتی و امنیتی با تجهیزات و دوربین‌های کامل در فراتر از مرز مهران همه مناطق را رصد می‌کنند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام اسکان ۵۰ هزار نفر در شبانه در اقامتگاه‌های تعیین شده واقع در میدان اربعین و پایانه مرزی مهران را از دیگر فعالیت‌های سپاه برشمرد.

به گفته شاکرمی، سپاه استان‌های کرمان، سمنان، کرمانشاه، لرستان و قرارگاه خاتم به عنوان معین استان ایلام در زمینه اسکان، حمل و نقل، تغذیه، درمان، فرهنگی و ... در خدمات رسانی به زائران مشارکت دارند.

وی با بیان اینکه ظرفیت سپاه مردمی است و از بسیج مردمی استفاده می‌کند، گفت: اگرچه ماموریت سپاه پشتیبانی و حضور در مواقع ضروری است، ولی در موضوع اربعین بصورت مستقیم در تمامی حوزه‌ها پیشرو است.

سردار شاکرمی از راه اندازی مجتمع بزرگ سیدالشهدا (ع) در مرز مهران از سال آینده خبر داد و گفت: این مجتمع بصورت دائمی برای خدمات دهی به زائران ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به محدود بودن زیرساخت‌های استان برای پذیرایی از زائران گفت: این امکانات در سال‌های آینده باید بیشتر تقویت شوند.

وی همچنین با اشاره به موج بازگشت زائران گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی باید بیشتر شده و ظرفیت سپاه یک هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس برون شهری و ۷۵۰ دستگاه درون شهری است که در صورت نیاز ۲۵۰ دستگاه از درون شهری به ناوگان برون شهری اضافه می‌شود.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، سپاه ، ایلام ، امنیت ، زائر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: